  • Data: 2011-10-03 17:45:44
    Temat: Re: Rozliczenie się z reklam Google po raz kolejny
    Od: tomek <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 03.10.2011 19:05, Piotr Fiolek wrote:
    > 1. Jestem podatnikiem VAT krajowym zwolnionym i podatnikiem VAT
    > europejskim czynnym. Pytanie czy tak można? Moim zdaniem tak, bo nie
    > ma chyba żadnych przepisów zabraniających tego? Tymczasem w moim US
    > jakby twierdza inaczej

    IMHO nie tyle można co nawet trzeba, zależnie od sytuacji.
    Ale praktykiem nie jestem.

> [...]
    > żeby rozliczyć się z reklam Google? Jak składam tylko VAT-UE raz na
    > kwartał. Moim zdaniem jest to prawidłowo, ale dostałem ostatni telefon
    > z mojego US, że "system im nie przyjmuje samych deklaracji VAT-UE" i
    > że "w związku z tym oprócz deklaracji VAT-UE powinienem złożyć jeszcze
    > dodatkową deklarację, najprawdopodobniej VAT-7". Założyłem działalność
    > 1 stycznia i od tamtej pory złożyłem 3 VAT-UE za 3 kwartały. W tej
    > rozmowie zostałem poinformowany, że "żaden z nich nie został do tej
    > pory wprowadzony do systemu" bo system na to nie pozwala, żeby złożyć

    To czy ktoś te formularze wprowadza, czy system jes przyjmuje itp. to
    nie Twoje zmartwienie tylko ich - analogicznie do np. zgłaszania konta
    PayPal.

    > Dobrzę - mogę składać razem z VAT-EU deklarację VAT-7 - ale czy to nie
    > będzie oznaczać, że powinienem się zarejestrować jako podatnik VAT
    > czynny krajowy i zapłacić zaległy podatek z poprzednich miesięcy (bo
    > oprócz dochodów z reklam Google ma też dochody ze sprzedaży w Polsce)?

    Na odwrót - obowiązek składania VAT-7 ma zarejestrowany czynny podatnik.
    Skoro takim podatnikiem nie jesteś to nie ma podstaw do składania VAT-7:

    Art. 99. 1. Podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani składać w
    urzędzie skarbowym deklaracje podatkowe za okresy miesięczne w terminie
    do 25. dnia miesiąca następującego po każdym kolejnym miesiącu, z
    zastrzeżeniem ust. 2-10 i art. 133.
    7. Przepisu ust. 1 nie stosuje się do podatników zwolnionych od podatku
    na podstawie art. 113

    > Przecież możliwość być podatnikiem VAT zwolnionym jest dużą ulgą dla
    > małych firm (które nie przekroczyły w roku obrotu bodajże 100 000 zł),
    > które nie muszę dzięki temu płacić podatku VAT. Więc gdyby istniała
    > rzeczywiście taki przepis, który zobowiązuje przedsiębiorców u których
    > wystąpiła wewnątrzunijna dostawa usług do bycia podatnikiem VAT
    > czynnym krajowym, to gdzie tu sprawiedliwość? Wyglądałoby to na to, że
    > każe się przedsiębiorców (nie pozwala im się korzystać ze zwolnienia z
    > VAT w kraju) tylko za to, że mają jakieś tranzakcie za granicą.

    Ale to to wyślij na *.gorzkie-zale ;)

    > Więc zapytam jeszcze raz: Jakie deklaracja VAT należy w mojej sytuacji
    > składać wraz z VAT-U, żeby rozliczyć się z reklam Google? Żadnej,
    > VAT-7, czy jakąś inną?

    Nie wiem, dla mnie wygląda to tak że tylko VAT-UE.

    Tomek