eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiRozliczenie kosztow bankowych oraz lokalowych.Re: Rozliczenie kosztow bankowych oraz lokalowych.
  • Data: 2006-12-20 08:32:54
    Temat: Re: Rozliczenie kosztow bankowych oraz lokalowych.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Wed, 20 Dec 2006, gieroj44 wrote:

    > Primo - jak ksiegowac koszty konta bankowego (przelewy, prowadzenie itd)...
    > uzbieralo mi sie tego przez rok juz ponad tysiac i zastanawiam sie czy to
    > trzeba co miesiac ksiegowac,

    IMO trzeba

    > po kazdej operacji

    Do KPiR nie ma takiego przepisu wobec niczego.
    Natomiast "raz dziennie" i owszem - zależnie od tego jak kto sobie
    zorganizuje prowadzenie księgi. Nie przypuszczam żeby było tu wielu
    takich, którzy NIE korzystają z zapisów pozwalających prowadzić tak
    jakby KPiR była powierzona biuru rachunkowemu.

    > a moze wystarczy na koniec roku (zbyt piekne zeby bylo prawdziwe

    Z jednej strony jest teza że żaden przepis nie zakazuje późniejszego
    uznania za koszt (są wyjątki, dotyczą towarów handlowych i materiałów
    podstawowych), z drugiej jest jakiś wyrok - zdaje się dotyczył PK, już
    nie pamiętam, ale zasada swoją drogą - że tak nie przystoi ;)

    > Na jakiej
    > podstawie... wydruki z kont? Oficjalne zestawienia bankowe z pieczecia??

    Hm... mam pytanie: kiedy ostatnio zajrzałeś do rozporządzenia o KPiR?
    To nie jest dowcip :)
    Tu np. leży (rejestracja darmowa):
    http://podatki.pl/akty/260803.htm
    A archiwum grupy z dyskusjami tu:
    http://groups.google.pl/advanced_search?q=group%3A*.
    podatki&num=100

    > Drugie primo - jak ksiegowac koszty lokalowe... mowie glownie o podatku od
    > nieruchomosci. Dom jest moj i brata na pol... ja na firme przeznaczylem
    > jedno pomieszczenie 25m... podatek od nieruchomosci rozklada sie mniej
    > wiecej tak ze za ten jeden pokoj zaplacilem na rok ponad 600 a za reszte
    > domu okolo 200 PLN.

    Niezbyt jasno piszesz.
    Czy różnica jest tak duża dlatego, że ów pokój przekwalifikowałeś
    na "lokal przeznaczony na cele gospodarcze" (z drastycznie większym
    podatkiem)?
    Przecież jak to jest odrębny lokal, to nic się nie "rozkłada" - jest
    osobny papier. Do zaksięgowania.
    A jak nie jest (odrębnym lokalem) to czegoś nie rozumiem, bo wychodzi
    że reszta domu ma ok 10m^2 ;)

    > Czy wystarczy to zwyklym DW wrzucic w koszty?

    "zależy". Zależy od wyjaśnienie poprzedniego pytania :)

    > A jak
    > rozliczyc reszte oplat... energie itd? Mozna to jakos sensownie i jasno
    > zorganizowac

    Odpowiedź jak zorganizować "by default" jest w rzeczonym rozporządzeniu
    (przeczytaj dokładnie przepisy o kosztach, chyba par 14 szczególnie)
    natomiast ja bym nie widział przeciwwskazań - jeśli jest to uzasadnione
    - żeby np. założyć sobie *wewnętrzny* licznik na taki lokal.
    Ktoś widzi?

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1