  • Data: 2006-12-25 13:45:29
    Temat: Re: Rozliczenie kosztow bankowych oraz lokalowych.
    Od: "gieroj44" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Niezbyt jasno piszesz.
    > Czy różnica jest tak duża dlatego, że ów pokój przekwalifikowałeś
    > na "lokal przeznaczony na cele gospodarcze" (z drastycznie większym
    > podatkiem)?
    > Przecież jak to jest odrębny lokal, to nic się nie "rozkłada" - jest
    > osobny papier. Do zaksięgowania.
    > A jak nie jest (odrębnym lokalem) to czegoś nie rozumiem, bo wychodzi
    > że reszta domu ma ok 10m^2 ;)

    Nie mam w tej chwili przy sobie dokumentu. Ale jakos tak to jest ze podatek
    od nieruchomosci od osob fizycznych za lokal 20 pare metrow kw. ale
    zgloszony jako DG to ok 600 a reszta domu - okolo 180 m kwadratowych to juz
    cos niewiele ponad 200 PLN. Wszystko razem za rok to ok. 800 PLN. Musze
    odszukac dokladnie tego pisma na podstawie ktorego placilem. W kazdym razie
    papier przyszedl jeden, bo wlascicielem calego lokalu jestesmy na pol z
    bratem.

    > "zależy". Zależy od wyjaśnienie poprzedniego pytania :)

    > Odpowiedź jak zorganizować "by default" jest w rzeczonym rozporządzeniu
    > (przeczytaj dokładnie przepisy o kosztach, chyba par 14 szczególnie)
    > natomiast ja bym nie widział przeciwwskazań - jeśli jest to uzasadnione
    > - żeby np. założyć sobie *wewnętrzny* licznik na taki lokal.
    > Ktoś widzi?

    No fakt... podliczniki to chyba najrozsadniejsze rozwiazanie.

    Dzieki i pozdrawiam swiateczna pora !!

    Grzegorz.