-
1. Data: 2006-12-19 23:48:16
Temat: Rozliczenie kosztow bankowych oraz lokalowych.
Od: "gieroj44" <g...@w...pl>
Witam serdecznie,
Koniec roku sie zbliza... kosztow warto poszukac. A zatem pomyslalem o dwoch
sprawach:
Primo - jak ksiegowac koszty konta bankowego (przelewy, prowadzenie itd)...
uzbieralo mi sie tego przez rok juz ponad tysiac i zastanawiam sie czy to
trzeba co miesiac ksiegowac, po kazdej operacji a moze wystarczy na koniec
roku (zbyt piekne zeby bylo prawdziwe ale warto spytac) ? Na jakiej
podstawie... wydruki z kont? Oficjalne zestawienia bankowe z pieczecia??
Drugie primo - jak ksiegowac koszty lokalowe... mowie glownie o podatku od
nieruchomosci. Dom jest moj i brata na pol... ja na firme przeznaczylem
jedno pomieszczenie 25m... podatek od nieruchomosci rozklada sie mniej
wiecej tak ze za ten jeden pokoj zaplacilem na rok ponad 600 a za reszte
domu okolo 200 PLN. Czy wystarczy to zwyklym DW wrzucic w koszty? A jak
rozliczyc reszte oplat... energie itd? Mozna to jakos sensownie i jasno
zorganizowac czy moze gra nie warta przyslowiowej swieczki?
Prowadze KPiR oraz VAT.
Bardzo bede wdzieczny za praktyczne rozwiazania oraz podstawy ew.
"teoretyczne" :)
Pozdrawiam i wesolych swiat na zapas juz zycze wszystkim !!!
Grzegorz.
--
KOSMED - Profesjonalny sprzęt kosmetyczny.
0-668-015-045.
-
2. Data: 2006-12-20 08:32:54
Temat: Re: Rozliczenie kosztow bankowych oraz lokalowych.
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Wed, 20 Dec 2006, gieroj44 wrote:
> Primo - jak ksiegowac koszty konta bankowego (przelewy, prowadzenie itd)...
> uzbieralo mi sie tego przez rok juz ponad tysiac i zastanawiam sie czy to
> trzeba co miesiac ksiegowac,
IMO trzeba
> po kazdej operacji
Do KPiR nie ma takiego przepisu wobec niczego.
Natomiast "raz dziennie" i owszem - zależnie od tego jak kto sobie
zorganizuje prowadzenie księgi. Nie przypuszczam żeby było tu wielu
takich, którzy NIE korzystają z zapisów pozwalających prowadzić tak
jakby KPiR była powierzona biuru rachunkowemu.
> a moze wystarczy na koniec roku (zbyt piekne zeby bylo prawdziwe
Z jednej strony jest teza że żaden przepis nie zakazuje późniejszego
uznania za koszt (są wyjątki, dotyczą towarów handlowych i materiałów
podstawowych), z drugiej jest jakiś wyrok - zdaje się dotyczył PK, już
nie pamiętam, ale zasada swoją drogą - że tak nie przystoi ;)
> Na jakiej
> podstawie... wydruki z kont? Oficjalne zestawienia bankowe z pieczecia??
Hm... mam pytanie: kiedy ostatnio zajrzałeś do rozporządzenia o KPiR?
To nie jest dowcip :)
Tu np. leży (rejestracja darmowa):
http://podatki.pl/akty/260803.htm
A archiwum grupy z dyskusjami tu:
http://groups.google.pl/advanced_search?q=group%3A*.
podatki&num=100
> Drugie primo - jak ksiegowac koszty lokalowe... mowie glownie o podatku od
> nieruchomosci. Dom jest moj i brata na pol... ja na firme przeznaczylem
> jedno pomieszczenie 25m... podatek od nieruchomosci rozklada sie mniej
> wiecej tak ze za ten jeden pokoj zaplacilem na rok ponad 600 a za reszte
> domu okolo 200 PLN.
Niezbyt jasno piszesz.
Czy różnica jest tak duża dlatego, że ów pokój przekwalifikowałeś
na "lokal przeznaczony na cele gospodarcze" (z drastycznie większym
podatkiem)?
Przecież jak to jest odrębny lokal, to nic się nie "rozkłada" - jest
osobny papier. Do zaksięgowania.
A jak nie jest (odrębnym lokalem) to czegoś nie rozumiem, bo wychodzi
że reszta domu ma ok 10m^2 ;)
> Czy wystarczy to zwyklym DW wrzucic w koszty?
"zależy". Zależy od wyjaśnienie poprzedniego pytania :)
> A jak
> rozliczyc reszte oplat... energie itd? Mozna to jakos sensownie i jasno
> zorganizowac
Odpowiedź jak zorganizować "by default" jest w rzeczonym rozporządzeniu
(przeczytaj dokładnie przepisy o kosztach, chyba par 14 szczególnie)
natomiast ja bym nie widział przeciwwskazań - jeśli jest to uzasadnione
- żeby np. założyć sobie *wewnętrzny* licznik na taki lokal.
Ktoś widzi?
pzdr, Gotfryd
-
3. Data: 2006-12-25 13:45:29
Temat: Re: Rozliczenie kosztow bankowych oraz lokalowych.
Od: "gieroj44" <g...@w...pl>
>> Drugie primo - jak ksiegowac koszty lokalowe... mowie glownie o podatku
>> od
>> nieruchomosci. Dom jest moj i brata na pol... ja na firme przeznaczylem
>> jedno pomieszczenie 25m... podatek od nieruchomosci rozklada sie mniej
>> wiecej tak ze za ten jeden pokoj zaplacilem na rok ponad 600 a za reszte
>> domu okolo 200 PLN.
>
> Niezbyt jasno piszesz.
> Czy różnica jest tak duża dlatego, że ów pokój przekwalifikowałeś
> na "lokal przeznaczony na cele gospodarcze" (z drastycznie większym
> podatkiem)?
> Przecież jak to jest odrębny lokal, to nic się nie "rozkłada" - jest
> osobny papier. Do zaksięgowania.
> A jak nie jest (odrębnym lokalem) to czegoś nie rozumiem, bo wychodzi
> że reszta domu ma ok 10m^2 ;)
Nie mam w tej chwili przy sobie dokumentu. Ale jakos tak to jest ze podatek
od nieruchomosci od osob fizycznych za lokal 20 pare metrow kw. ale
zgloszony jako DG to ok 600 a reszta domu - okolo 180 m kwadratowych to juz
cos niewiele ponad 200 PLN. Wszystko razem za rok to ok. 800 PLN. Musze
odszukac dokladnie tego pisma na podstawie ktorego placilem. W kazdym razie
papier przyszedl jeden, bo wlascicielem calego lokalu jestesmy na pol z
bratem.
>> Czy wystarczy to zwyklym DW wrzucic w koszty?
>
> "zależy". Zależy od wyjaśnienie poprzedniego pytania :)
>
>> A jak
>> rozliczyc reszte oplat... energie itd? Mozna to jakos sensownie i jasno
>> zorganizowac
>
> Odpowiedź jak zorganizować "by default" jest w rzeczonym rozporządzeniu
> (przeczytaj dokładnie przepisy o kosztach, chyba par 14 szczególnie)
> natomiast ja bym nie widział przeciwwskazań - jeśli jest to uzasadnione
> - żeby np. założyć sobie *wewnętrzny* licznik na taki lokal.
> Ktoś widzi?
No fakt... podliczniki to chyba najrozsadniejsze rozwiazanie.
Dzieki i pozdrawiam swiateczna pora !!
Grzegorz.
-
4. Data: 2006-12-25 23:44:50
Temat: Re: Rozliczenie kosztow bankowych oraz lokalowych.
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Mon, 25 Dec 2006, gieroj44 wrote:
> Nie mam w tej chwili przy sobie dokumentu. Ale jakos tak to jest ze podatek
> od nieruchomosci od osob fizycznych za lokal 20 pare metrow kw. ale
> zgloszony jako DG to ok 600 a reszta domu - okolo 180 m kwadratowych to juz
> cos niewiele ponad 200 PLN.
A to pasuje (do moich wątpliwości też).
Ja tam bym wydatek na podatek od "pomieszczenia gospodarczego" pakował
w koszty bez wątpliwosci :)
pzdr, Gotfryd
-
5. Data: 2006-12-26 16:15:36
Temat: Re: Rozliczenie kosztow bankowych oraz lokalowych.
Od: "gieroj44" <g...@w...pl>
Dzieki :)
Grzegorz.