    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Remanent
    Date: Tue, 22 Jan 2008 01:15:49 +0100

    On Mon, 21 Jan 2008, af wrote:

    > Witam,
    > mam kilka pytan dotyczacych DG.
    > I. REMANENT
    > 1. W jaki sposob powinien wygladac remanent koncoworoczny?
    > 2. Czy jest on porzadzany na jakiejs dodatkowej karcie?
    > 3. Co powinien zawierac, akie przepisy to wszystko reguluja?

    Rozporządzenie o prowadzeniu KPiR.
    Przykładowo (rej. darmowa):
    http://podatki.pl/akty/260803.htm?strona=1
    ZAKŁADAM, że prowadzisz KPiR, bo tego nie piszesz, a to najważniejsza
    informacja!
    Co ma być przy ryczałcie nie wiem, co ma być dodatkowo przy PK nie wiem.

    > 4. Przykladowo zarok 2007 renament powinien byc wykonany do 01.01.08?

    Nie.
    NA DZIEŃ.

    Oczywiście nie podejmuję się oceniać skutków twierdzenia w razie
    kontroli w połowie września, że od stycznia do magazynu nic nie
    przyjęto i nic z niego nie wydano, więc jest jeszcze czas do
    robienia spisu ;)
    Ale IMO tak z przepisu wychodzi.

    Ktoś przeciw?
    :)

    > II. OPROGRAMOWANIE
    > 1. Jezeli firma stworzy program komputerowy i tym samym ma do niego pelne
    > prawa majatkowe i autorskie to czy musza one byc w jakis sposob wpisane we
    > wlasnosc majatkowa firmy? I jak wyglada sprawa ceny takiej rzeczy
    > "niematerialnej" bo nie da sie jej jasno okreslic.

    Moment.
    Mam głupie pytanie.
    Słyszałeś kiedyś hasła: "amortyzacja" oraz "wartość początkowa"?
    Chcesz powiedzieć, że nie wiesz, że jak np kupisz sobie dajmy na
    to tokarkę, to podaje się ją amortyzacji (zakładając wartość
    początkową >3500 zł obowiązkowo)?

    I że jak się ją *poskłada*, to *wszelkie wydatki* na jej wykonanie,
    *w tym robocizna*, nie idą w koszty, ale się je sumuje i określa
    wartość początkową, poddawaną amortyzacji *od dnia przekazania
    do używania*?

    I że w przypadku WNiP jest... ekhm... tak samo?
    WP stanowią *wszelkie wydatki*, poniesione na jej (WNiP) stworzenie,
    w tym "jakoś" policzone/oszacowane "koszty ogólne"...!
    A wydatki "bezpośrednio związane" nie dadzą się inaczej ująć.

    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    +++
    8. Kosztem uzyskania przychodów sš odpisy z tytułu zużycia œrodków
    trwałych oraz wartoœci niematerialnych i prawnych (odpisy amortyzacyjne)
    dokonywane wyłšcznie zgodnie z art. 22a -22o, z uwzględnieniem art. 23.
    Art. 22g
    1. Za wartoœć poczštkowš œrodków trwałych oraz wartoœci niematerialnych
    i prawnych, z uwzględnieniem ust. 2-18, uważa się:
    2) w razie wytworzenia we własnym zakresie - koszt wytworzenia,
    4. Za koszt wytworzenia uważa się wartoœć, w cenie nabycia, zużytych
    do wytworzenia œrodków trwałych: rzeczowych składników majštku
    i wykorzystanych usług obcych, kosztów wynagrodzeń za prace
    wraz z pochodnymi i inne koszty dajšce się zaliczyć do wartoœci
    wytworzonych œrodków trwałych. [...]
    ---

    Przyznam że ostatnie słowa z cytatu mogą sugerować że dotyczą wyłącznie
    ST, ale w takim razie jak *inaczej* wycenić wytworzoną "własnymi
    siłami" WNiP?

    > 2. Czy wymienione wczesniej oprogramowanie jest wpisywane w remanencie?

    Przy KPiR nie ma obowiązku remanentowania ST ani WNiP.
    Do *tego* remamentu, który niewąpliwie masz na myśli, nie wchodzi :)
    Oczywiście zakazu robienia sobie "wewnętrznego" remanentu czegokolwiek
    nie ma. AFAIR oczywiście :)

    > III. DOMENY INTERNETOWE
    > 1. Przyjmujemy, ze firma posiada domeny internetowe ktore zakupila i ma na
    > nie faktury VAT. Czy domeny sa wpisywane do remanentu? Zasadniczo kupujac
    > domene nie stajemy sie jej wlascicielem, lecz abonentem

    O!
    I taka teza była kilka razy na grupie (tej lub .prawo).
    Wątpliwości może wzbudzić ew. opłata POZA abonamentem, w postaci
    wynagrodzenia za "odstąpienie domeny".

    pzdr, Gotfryd