  • Data: 2007-04-18 12:36:03
    Temat: Re: Re: wraca nowe, czyli rzemiosło
    Od: "Cavallino" <k...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:

    > Cavallino, ale ty chcesz żeby to dotyczyło tylko NIEKTÓRYCH
    > fachowców.

    To znaczy jakich nie chcę?
    Nie chcę żeby piekarz piekł chleb, mechanik naprawiał samochody, hydraulik
    robił rury?
    I zamiast tego ma to robić gość po 3 klasach podstawówki?

    >W tym lezy cały problem - jak się wprowadzi "papierki"
    > to będzie okazja na namnożenie biurokracji w cechach, zaś
    > urzędy będą klienta poszkodowanego przez "opapierkowanego"
    > wykonawcę odsyłać do cechu zamiast traktować RÓWNO.

    Tak być może, acz nie musi.
    Zgłoszenie może iść z automatu.

    > Oczywiście. Ale wyraźnie chcesz doprowadzić do takiej sytuacji
    > że zrzeszeni nie będą mieć ŻADNEJ konkurencji!

    Z założenia mają być wszyscy zrzeszeni, więc chyba logiczne że nie mają mieć
    nieuczciwej konkurencji.
    Albo ta konkurencja ma się mocno bać KOMUKOLWIEK się narazić.

    > Przecież już Ci pisali: dziś nie ma zakazu, żeby klient najpierw
    > spytał czy dany rzemieślnik jest zrzeszony.

    Tylko sensu brak.
    Na rynku wykonawcy chroni się jego klietnów, tak jak na rynku pracodawcy
    chroni się pracowników.
    I odwrotnie.