  • Data: 2009-10-16 22:25:18
    Temat: Re: Re: No i "wykrakałeś", Gotfryd ;-)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 16 Oct 2009, Krzysztof wrote:

    > Przy okazji zauważyłem kolejny kwiatek.
    > "Nieodpłatne udostępnienie samochodów służbowych na cele prywatne pracowników
    > podlega opodatkowaniu VAT, a spółka jest zobligowana do jego zapłaty"
    > Przecież to jakaś totalna paranoja.

    Co, podatek VAT jest paranoją? Możemy się zgodzić :D
    Przecież podatek VAT właśnie tak działa: każda "konsumpcja", czyli
    użycie w celach osobistych (a ściślej: niegospodarczych) skutkuje
    obowiązkiem zapłacenia VAT. Oczywiście "każde" to uproszczenie,
    bo są zwolnienia (różne), ale skoro firma jest podatnikiem, to
    właśnie w ten sposób musi *zwrócić* VAT, który odliczyła, oraz
    *doliczyć* VAT do świadczenia, które "dała" (tak samo, jakby
    je sprzedała - dla uproszczenia przyjmij, że płaci pracownikowi
    pieniądze, a później każe mu nimi zapłacić za wynajęcie samochodu).

    pzdr, Gotfryd