    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: RP: "Kara za mniejsze koszty"
    Date: Fri, 11 Mar 2005 00:27:28 +0100

    On Wed, 9 Mar 2005, Piotr A. Dybczyński wrote:

    >+ A to nie jest tak, że ten "wirtualny" przychód wywodzi się właśnie z
    >+ "nieponiesienia kosztu"

    IMO nie - już obok kolega dał okazję (przez powołanie na absurd :))
    do wskazania iż liczą się świadczenia OTRZYMANE a nie ZAOSZCZĘDZONE.
    Jak ktoś nas podwiezie (jego) samochodem to zdaniem fiskusa
    mamy przychód - i jest on ZAWSZE.
    Jak to jest "przychód osobisty" to sprawa jest jasna i raczej
    dyskusji nie wzbudza: trzeba doliczyć do przychodu i wyjdzie
    podatek :>
    Ale jak "idzie w DG" to IMO literalnie *jest* przychód i zostaje
    on *skonsumowany* - więc stanowi koszt. Bo "rozszedł się" (ów
    przychód !).
    Jeśli jest jakiś problem - to w tym iż rozporządzenie nie realizuje
    dyspozycji ustawy bo nie ma jak tego KUP wykazać :)
    No... chyba żeby przyjąć stanowisko z którym się na grupie kłóciłem,
    mianowicie iż DW (na KUP) wolno wystawiać również w przypadkach NIE
    przewidzianych rozporządzeniem...
    :)

    >+ w innej sytuacji koniecznego do uzyskania darowanego dobra?

    ...przyjmując taki punkt widzenia wszystko co *sam* *sobie* robisz
    powinieneś opodatkować !!
    Opodatkowałeś fakt że *zjadłeś* kolację ?? (bo *przygotowanie*
    jest oczywiste, ale za karmienie np. chorego to chyba konktretną
    sumę trzeba by wyłożyć - więc jak SAM jesz... ;))
    :)
    IMO tak jeszcze nie jest - tylko to co się od KOGOŚ dostaje
    się liczy (i to pod warunkiem że przepisy szczególne nie
    powodują "wyłączenia" - a małzonek i dzieci "wyłączone" są
    w wielu przypadkach przez zobowiązania z KRiO).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)