    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Pytanie z handlu
    Date: Wed, 4 Jul 2007 21:44:14 +0000 (UTC)

    Dnia Tue, 03 Jul 2007 07:17:57 +0200, Jagna napisał(a):

    > Ależ ja temu nie przeczę!
    > On jest producentem.

    to dobrze, na razie się zgadzamy

    > Popatrz na to tylko z drugiej strony. To ja handluję samochodami. [...]

    moment moment, zaraz dojdziemy od jednej części do całego samochodu.

    > Ty robisz coś innego z tej kierownicy, tworzysz nowy produkt :)

    Ale to tylko kwestia nazwy, przypadkowo część z tego co odetnę jest
    nadaje się do wbicia w ziemię i puszczania fajerwerków . Wcześniej
    rozcinałem tą kierownicę na dwie części narzędziem, teraz tylko rozkręcam
    ją na dwie części z których się składa.

    Ale widzę że się też zgadzasz (albo tak sądzę) że dalej jest to
    produkcja.

    Więc czym się różni rozebranie samochodu na części od rozebrania
    pojedynczej kierownicy na części? Skalą? Od ilu części przestaje być
    produkcja a zaczyna się handel?

> [...]
    > prześladował... ;)
    >
    > No bo zobacz, każda gałąź gospodarki jest podzielona na sektory, prawda?
    > Jest więc sektor producentów części samochodowych. Czy ja ze swoim
    > rozkręcaniem pojazdu mogę się do niego zaliczać? Otóż nie :)
    >
    > Jedną z cech charakteryzujących sektor jest to, że firmy znajdujące się
    > w nim mają tych samych dostawców. Chodzi mi o branżę, więc sektor
    > producentów części samochodowych zaopatruje się w firmach, które
    > sprzedają te wszystkie paści służące do wyprodukowania rzeczonych
    > produktów, ale na pewno nie zaopatruje się w firmach prowadzących

    Niezupełnie rozumiem - chcesz ze zwyczaju przyjętego w furmach sektoru
    moto wywieść czy ktoś jest handlowcem czy producentem, albo czy też
    należy do sektoru motoryzacyjnego?

    Karkołomne to, bo teraz jeżeli Kowalski ma manufakturkę linek do
    sprzęgła, i nagle cały sektor się zmówił że u Kowalskiego przestają się
    zaopatrywać (ewentualnie Kowalski podniósł ceny 10krotnie i przestali się
    u niego zaopatrywać bez zmowy), to co, Kowalski nagle przestał być firmą
    sektoru motoryzacyjnego? I może jeszcze stał się handlowcem a nie
    producentem?

    p. m.

    p. m.