    From: "W.R." <wojciech_beztego@beztego_ratymirski.net_beztego>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Pytanie ws VAT
    Date: Mon, 02 Jan 2006 22:52:02 +0100
    <43b93c5f$0$17924$f69f905@mamut2.aster.pl> <4...@g...pl>
    <43b94379$0$17949$f69f905@mamut2.aster.pl>
    <dpbhgo$7n3$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <5swpl7qeb76m$.dlg@int.dyndns.org.invalid>
    <dpbk3a$k12$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <NGcuf.157171$5X.126818@fe05.news.easynews.com>
    <dpbsrs$2ek$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <nKguf.2$fr6.1@fe06.news.easynews.com>

    Dnia 01/02/2006 22:16:03 +0100
    "Ania" <a...@N...alpha.net.pl>
    napisal(a):

    > Witam:)dziękuję za wyjaśnienia ,odnosząc się do tego co napisałeś prawo
    > działa wstecz? Bardzo przepraszam,za lamerskie pytania,ale IHMO limit
    > dotyczy roku,rok się kończy jest nowy limit ,na podstawie nowego masz
    > weryfikować stary rok ,w którym to pewne czynności zostały "poukładane" do
    > obowiązującego rozporządzenia.Proszę mnie oświecic,pozdrawiam

    No nie, wstecz nie działa. Bo z góry znane. Co najwyżej dokładna kwota w
    złotych nie jest znana (do końca września).

    Bo wygląda to tak.
    art 113 ust. 1 mówi, że zwalnia się od podatku tych, u których wartość
    sprzedaży opodatkowanej w poprzednim roku nie przekroczyła równowartości
    10.000 euro. Przy czym tą kwotę w złotych podaje minister, na podstawie
    kursu z pierwszego dnia roboczego października roku poprzedniego.
    Czyli np dzisiaj, już w 2006 sprawdzam czy obroty poprzedniego roku
    (2005) są niższe lub równe kwocie równej 10.000 euro po kursie z 3
    października 2005 (czyli te 39.200).
    Nie możesz powiedzieć, że prawo działa tu wstecz. Przez cały ostatni
    kwartał ubiegłego roku znany był już limit. Więc można było dokonywania
    czynności, jeśli komuś bardzo zależało na zachowaniu zwolnienia.

    Tak naprawdę to różnica pomiędzy limitami z na 2005 i 2006 jest
    niewielka. Problem byłby może, gdyby z roku na rok następowały jakieś
    ogromne zmiany kursu euro ale tak - raptem niecałe 4.000 złotych różnicy.

    --
    pozdrawiam
    Wojciech Ratymirski