    From: "W.R." <wojciech_beztego@beztego_ratymirski.net_beztego>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Pytanie ws VAT
    Date: Mon, 02 Jan 2006 19:53:45 +0100

    Ania napisał(a):

    > Podaj proszę gdzie znajdę ten zapis ( dot 39.200)bo w 113 jakoś tego nie
    > widzę

    Tak jak napisał Gotfryd te 39.200 i 43.800 to TA SAMA kwota (w euro), o
    której mowa w art 113 ust. 1. Tylko że stosuje się ją do innych okresów.
    Kwota 39.200 zł obowiązuje dopiero od wczoraj.
    Więc jeśli pytający (Bartez) rozpoczął działalność w lutym (mniemam, że
    2005 roku) to kwota, która go dotyczy to w złotówkach 43.800zł. A
    właściwie mniej bo - zgodnie z art. 113 ust. 10 - musi uwzględnić
    proporcję. Czyli jeśli prowadził działalność od początku lutego 2005 to
    traci zwolnienie, jeśli faktyczna sprzedaż przekroczyła w 2005 kwotę
    równą proporcji 43800zł do okresu prowadzenia działalności. Czyli np
    jeśli 30 grudnia miał sprzedaż równą 42.000 zł to tracił zwolnienie.
    Ale jeśli miał mniejszą, dalej ze zwolnienia korzystał.
    Ale 1 stycznia powinien ponownie podliczyć sprzedaż za 2005 rok i zadać
    sobie pytanie - czy jest wyższa niż 39.200. Jeśli jest, to oznacza, że
    zwolnienie szlag trafił i od 1 stycznia jest vatowcem.

    Ale patrząc dosłownie na pytanie:
    > Czy kwote zwolniona z VAT tj. 39200 sie oblicza proporcjonalnie. Jesli
    > zaczalem dzialalnosc w lutym to czy ta kwota jest odpowiednio mniejsza?
    to wychodzi, że do obrotów za 2005 rok kwoty 39200 nie pomniejsza się
    proporcjonalnie. Czyli odpowiedź moja - nie. Tylko, że pytanie jest
    nieprecyzyjnie zadane. Bo kwota uprawniająca do zwolnienia to nie 39.200
    a 10.000 euro wg kursu na pierwszy dzień roboczy października roku
    poprzedzającego rok podatkowy.

    --
    pozdrawiam
    Wojciech Ratymirski