  • Data: 2006-02-09 07:13:55
    Temat: Re: Pytanie początkującego.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 9 Feb 2006, Adrian wrote:

    > Wrzesień:

> [...]

    To wytłumacz skąd się wzięło > 12 000 zł dochodu rocznego.

    Ja tak sobie myślę że wszystkie pozycje podajesz w rozliczeniu
    miesięcznym.
    A pic polega na tym że do PD przychody, koszty i dochód lub stratę
    podaje się w rozliczeniu *rocznym* czyli *narastająco*.
    Po polsku: jak we wrześniu było 1940 zł przychodu i w październiku
    kolejne 2800zł, to w październiku przychód podatkowy wynosił
    4820 zł.
    I za listopad nie powinno być "j.w." tylko zaliczka na podatek
    zapłacona. W podwójnej wysokości.

    > Wg mojej wiedzy jest ok, towary handlowe to oprogramowanie, które kupiłem dla
    > klienta i od razu je sprzedałem. Na magazynie nic mi nie zostało. Mam
    > nadzieję, że dobrze to sobię liczę.

    To skąd wziąłeś 12 000 zł?

    > Za luty już zanoszę do Biura Podatkowego,
    > za duzy stres mam przy tych obliczeniach.

    Błąd w założeniu: do doradcy trzeba było iść *na początku*, a nie
    teraz jak już wiesz co robisz źle :>
    Inna sprawa że jeśli rzeczywiście liczyłeś "miesiąc w miesiąc"
    ignorując fakt że poprzednio również miałeś przychody, to masz
    sporo do przeczytania...
    Czytałeś ustawę o podatku dochodowym i rozporządzenie o prowadzeniu
    KPiR ?
    Szczególnie to drugie... (mimo że formalnie mniej "ważne" i w sumie
    stanowi tylko rozpiskę "jak ustawę zapisać w kratkach książki").

    Nie, nie żartuję!
    Od kierowcy też się wymaga żeby znał *przepisy*...

    I dla jasności: podatkowo za to co zrobi biuro podatkowe ale
    a *twoimi* również odpowiadasz ty.
    Nie ma możliwości zrzucenia z siebie odpowiedzialności karnej.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)