  • Data: 2006-02-09 16:52:39
    Temat: Re: Pytanie początkującego.
    Od: "złodziej podatków" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Książkę prowadzisz "narastająco" sumując z miesiąca na miesiąc przychody i
    > koszty. PIT-y wypełniasz tez "narastająco", czyli nie każdy miesiąc
    > odrębnie, ale od początku roku. Tak więc w PIT za dany m-c masz przychody,
    > koszty i oczywiście dochód zsumowany od pocz. roku do miesiaca za który
    > składasz PIT włącznie. Od tego odliczasz zsumowane wydatki na ub. społ. (od
    > pocz. roku do m-ca za który jest robiony PIT), a potem liczysz sobie podatek
    > od tej podstawy i znów odejmujesz tę część ub. zdrow. która może być
> [...]

    Taką uproszczoną KPiR w godzinę robi człowiek który ma jakieś pojęcie o EXCEL-u
    lub innym arkuszu kalkulacyjnym. I naprawdę jest to super sprawa. Na początku
    roku deklaruje się wszystkie wskaźniki stałe, tzn, kwotę zwolnioną, czynsz,
    kwotę przychodu liczoną do zwolnienia ze stosowania kasy itp. i dalej leci z
    automatu. Oczywiście co trzy miesiące monituje o wprowadzenie stawek ZUS i
    nawet jeżeli się nie zmieniają to trzeba je wklepać na nowo. U mnie człowiek
    zrobił to nawet tak że muszę potwierdzić że przyjąłem do wiadomości że coś
    muszę zmienić lub że występuje podatek do zapłacenia, inaczej nie mogę
    wprowadzać danych. W sumie to było chyba najlepiej zainwestowane 300 zł. Bez
    tego połowa różnych terminów była by zawalona.