  • Data: 2006-02-09 10:05:28
    Temat: Re: Pytanie początkującego.
    Od: Adrian <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    SDD napisał(a):

> [...]

    Faktycznie, mogłem podać narastająco, bo:

    Wrzesień:

    Przychód: 1940,00
    koszty: 384,50

    Wychodzi, że nie musze składać

    Październik:

    Przychód: 2800,00
    Koszty: 2887,00
    Wynik: -87,00

    Rocznie narastająco:

    1469,00 czyli nie muszę składać PIT-5

    Listopad:

    Przychód: 4394,00
    Koszty: 1523,00
    Wynik: 2870,00

    Rocznie narastająco:

    4340,00

    Czyli również nie muszę składać

    Grudzień:

    Przychód: 3693,00
    Koszty: 707,00
    Wynik: 2985,00

    Rocznie narastająco:
    7325,00

    Czyli IMHO też nie.

    Obliczam na każdy miesiąc to wg wzoru:

    7325,00 x 19% = 1391,00
    1391,00 - 500,00 = 891,00

    4 składki na ZUS ( chyba ze skladka płacona w styczniu za grudzien sie
    nie liczy to wtedy 3 )

    4x 157,48 ( ale chyba ok. 145zł,bo nie całość odliczamy, choć mogę się
    mylić ) = 629,92
    3x 157,48 = 472,44

    I teraz na koniec roku płacę podatku:

    891,00 - 629,92 - pierwsza wersja to 261,08 podatku do zapłacenia w
    zeznaniu rocznym
    891,00 - 472,44 - druga wersja to 418,56 do zapłacenia w zeznaniu rocznym.

    No chyba że się mylę.

    Co do

    Towarów i usług, źle przepisałem.

    Nie chcę się spierać, ale z tego co wiem moje obliczenia są poprawne.

    Do doradcy idę bo zeznanie roczne mam tak zagmatwane, że te wyliczenia
    to banan z masłem. Mam PIT'a z zakładu w którym pracowałem trzy
    miesiące, mam PIT'a z Urzędu pracy, gdzie byłem bezrobotnym, żona ma PIT
    ze swojej działalności, z renty PITy też są i na koniec chcemy się
    rozliczyć razem. Spokojnie, nie będę Was o to męczył, 40zł powiedziało
    mi biuro za obliczenie tego.

    Dzięki za cierpliwość i pomoc.

    Adrian