eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPytanie - VAT-7K czy VAT-7D dla malego podatnika, niekasowego › Re: Pytanie - VAT-7K czy VAT-7D dla malego podatnika, niekasowego
    From: "Michal" <n...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Pytanie - VAT-7K czy VAT-7D dla malego podatnika, niekasowego
    Date: Mon, 01 Feb 2010 15:36:21 +0100
    Sender: n...@n...onet.pl

    >  To jeszcze raz przeczytaj te przepisy :)
    >
    > pzdr, Gotfryd
    > (VAT kwartalny, nie kasowy)

    OK, wszyscy twierdza ze sie myle wiec pewnie cos w tym jest :)

    Ale jak mam rozumiec np. to:
    http://iskb.infor.pl/podatki/wiadomosci/94787,Nowe-w
    zory-deklaracji-VAT.html

    cytat:
    Deklaracja VAT-7K

    Po zmianie przepisów deklarację VAT-7K będą składać tylko ci podatnicy, którzy
    wybrali kasową metodę rozliczeń.

    Deklaracja VAT-7D

    W nowym rozporządzeniu, w załączniku nr 3 jest nowy wzór deklaracji. Jest to
    deklaracja VAT-7D. Deklarację VAT-7D będą składać wszyscy podatnicy, którzy
    wybrali kwartalne rozliczenie, ale nie rozliczają się według metody kasowej.

    http://66.102.9.132/search?q=cache:PEmsQNg_RrAJ:www.
    isnet.katowice.pl/us/cieszyn/k/inf_VAT.doc+vat-7k+cz
    y+vat-7d+kasowa&cd=6&hl=pl&ct=clnk
    czyli:
    http://www.isnet.katowice.pl/us/cieszyn/k/inf_VAT.do

    Deklaracje VAT-7K

    Po zmianie przepisów dekl. VAT-7K składają tylko ci podatnicy, którzy wybrali
    kasową metodę rozliczeń.

    Deklaracja VAT-7D

    W w/w rozporządzeniu w załączniku nr 3 jest nowy wzór deklaracji- VAT-7D.
    Deklarację tą składają wszyscy podatnicy, którzy wybrali kwartalne rozliczenie,
    ale nie rozliczają się według metody kasowej.

    Ustawa:
    http://vat.wieszjak.pl/ustawa/213325,Ustawa-o-VAT-20
    10-Dzial-X-Rejestracja-Deklaracje-i-informacje-podsu
    mowujace-Zaplata-podatku.html

    Art. 99.

    ustęp 3. Podatnicy, o których mowa w ust. 1, inni niż podatnicy rozliczający się
    metodą kasową, mogą również składać deklaracje podatkowe, o których mowa w ust.
    2, po uprzednim pisemnym zawiadomieniu naczelnika urzędu skarbowego, najpóźniej
    do 25. dnia drugiego miesiąca kwartału, za który będzie po raz pierwszy złożona
    kwartalna deklaracja podatkowa. Podatnik rozpoczynający w trakcie roku
    podatkowego wykonywanie czynności podlegających opodatkowaniu dokonuje
    zawiadomienia, o którym mowa w zdaniu pierwszym, w terminie do 25. dnia miesiąca
    następującego po miesiącu, w którym rozpoczął wykonywanie tych czynności.

    A na formularzu vat-7D jest napisane że stosuje się go do podatnikow o ktorych
    mowi art 99. ustęp 3.