  • 1. Data: 2010-02-01 09:17:41
    Temat: Pytanie - VAT-7K czy VAT-7D dla malego podatnika, niekasowego
    Od: "Podatnik vat" <n...@g...com>

    Jestem małym podatnikiem VAT, nie wybrałem metody kasowej, wybrałem deklaracje
    kwartalne około dwa lata temu (złożyłem VAT-R).

    Dotąd składałem deklaracje VAT-7K co kwartał, ale teraz za IV kwartał 2009
    złożyłem VAt-7D. Dzwonili do mnie z U.S., poszedłem tam i pani mi powiedziała że
    muszę składać VAT-7K a nie VAT-7D, więc złożyłem VAT7K i napisałem pismo, (które
    mi poradziła napisać), o uznanie terminu. Dzwoniłem na informacje podatkową i
    też mi powiedzieli, że VAT7K. Co więcej, system komputerowy w moim U.S. nie
    chciał podobno przyjąć mojej deklaracji VAT7D, i podobno wszyscy mali podatnicy
    których te dwie panie z U.S. obsługują składają VAT-7K.

    A według mnie i przepisów mały podatnik nie wybierający metody kasowej powinien
    składać vat7D. To jak to jest - kto się myli?

  • 2. Data: 2010-02-01 09:33:23
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 01-02-2010 o 10:17:41 Podatnik vat <n...@g...com>
    napisał(a):

    > A według mnie i przepisów mały podatnik nie wybierający metody kasowej
    > powinien
    > składać vat7D. To jak to jest - kto się myli?

    IMO - Ty

    --
    Tomek

  • 3. Data: 2010-02-01 09:33:49
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 01 Feb 2010 10:17:41 +0100, Podatnik vat napisał(a):

    > A według mnie i przepisów mały podatnik nie wybierający metody kasowej
    > powinien składać vat7D. To jak to jest - kto się myli?

    VAT7D składają tylko ci, którzy płacąc VAT kwartalnie są zobowiązani do
    płacenia zaliczek na VAT co miesiąc.

  • 4. Data: 2010-02-01 11:39:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 1 Feb 2010, Podatnik vat wrote:

    > A według mnie i przepisów mały podatnik nie wybierający metody kasowej powinien
    > składać vat7D.

    To jeszcze raz przeczytaj te przepisy :)

    pzdr, Gotfryd
    (VAT kwartalny, nie kasowy)

  • 5. Data: 2010-02-01 14:36:21
    Od: "Michal" <n...@g...com>

    >  To jeszcze raz przeczytaj te przepisy :)
    >
    > pzdr, Gotfryd
    > (VAT kwartalny, nie kasowy)

    OK, wszyscy twierdza ze sie myle wiec pewnie cos w tym jest :)

    Ale jak mam rozumiec np. to:
    http://iskb.infor.pl/podatki/wiadomosci/94787,Nowe-w
    zory-deklaracji-VAT.html

    cytat:
    Deklaracja VAT-7K

    Po zmianie przepisów deklarację VAT-7K będą składać tylko ci podatnicy, którzy
    wybrali kasową metodę rozliczeń.

    Deklaracja VAT-7D

    W nowym rozporządzeniu, w załączniku nr 3 jest nowy wzór deklaracji. Jest to
    deklaracja VAT-7D. Deklarację VAT-7D będą składać wszyscy podatnicy, którzy
    wybrali kwartalne rozliczenie, ale nie rozliczają się według metody kasowej.

    http://66.102.9.132/search?q=cache:PEmsQNg_RrAJ:www.
    isnet.katowice.pl/us/cieszyn/k/inf_VAT.doc+vat-7k+cz
    y+vat-7d+kasowa&cd=6&hl=pl&ct=clnk
    czyli:
    http://www.isnet.katowice.pl/us/cieszyn/k/inf_VAT.do

    Deklaracje VAT-7K

    Po zmianie przepisów dekl. VAT-7K składają tylko ci podatnicy, którzy wybrali
    kasową metodę rozliczeń.

    Deklaracja VAT-7D

    W w/w rozporządzeniu w załączniku nr 3 jest nowy wzór deklaracji- VAT-7D.
    Deklarację tą składają wszyscy podatnicy, którzy wybrali kwartalne rozliczenie,
    ale nie rozliczają się według metody kasowej.

    Ustawa:
    http://vat.wieszjak.pl/ustawa/213325,Ustawa-o-VAT-20
    10-Dzial-X-Rejestracja-Deklaracje-i-informacje-podsu
    mowujace-Zaplata-podatku.html

    Art. 99.

    ustęp 3. Podatnicy, o których mowa w ust. 1, inni niż podatnicy rozliczający się
    metodą kasową, mogą również składać deklaracje podatkowe, o których mowa w ust.
    2, po uprzednim pisemnym zawiadomieniu naczelnika urzędu skarbowego, najpóźniej
    do 25. dnia drugiego miesiąca kwartału, za który będzie po raz pierwszy złożona
    kwartalna deklaracja podatkowa. Podatnik rozpoczynający w trakcie roku
    podatkowego wykonywanie czynności podlegających opodatkowaniu dokonuje
    zawiadomienia, o którym mowa w zdaniu pierwszym, w terminie do 25. dnia miesiąca
    następującego po miesiącu, w którym rozpoczął wykonywanie tych czynności.

    A na formularzu vat-7D jest napisane że stosuje się go do podatnikow o ktorych
    mowi art 99. ustęp 3.

  • 6. Data: 2010-02-01 14:48:22
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Michal w <news:354f.00000354.4b66e6e5@newsgate.onet.pl>:

    > OK, wszyscy twierdza ze sie myle wiec pewnie cos w tym jest :)

    > Ale jak mam rozumiec np. to:
    > http://iskb.infor.pl/podatki/wiadomosci/94787,Nowe-w
    zory-deklaracji-VAT.html
    Jako staroć

    Tu: <http://www.abc.com.pl/serwis/du/2009/1763.htm> jest świeżość:

    <q>
    OBJAŚNIENIA
    DO DEKLARACJI DLA PODATKU OD TOWARÓW I USŁUG (VAT-7, VAT-7K i VAT-7D)

    Objaśnienia dotyczą wzorów deklaracji dla podatku od towarów i usług (VAT-7,
    VAT-7K i VAT-7D), wprowadzonych rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 21
    grudnia 2009 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie wzorów deklaracji
    podatkowych dla podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 222, poz. 1763).
    Podstawowym aktem prawnym regulującym opodatkowanie podatkiem od towarów i
    usług jest ustawa z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.
    U. Nr 54, poz. 535, z późn. zm.), zwana dalej "ustawą".
    Ilekroć w objaśnieniach jest mowa o okresie rozliczeniowym, należy przez to
    rozumieć:
    - w przypadku deklaracji VAT-7 - miesiąc,
    - w przypadku deklaracji VAT-7K i VAT-7D - kwartał.
    Deklaracje dla podatku od towarów i usług VAT-7 składają podatnicy, o
    których mowa w art. 15 ustawy, obowiązani do składania deklaracji za okresy
    miesięczne, zgodnie z art. 99 ust. 1 ustawy.
    Deklaracje dla podatku od towarów i usług VAT-7K składają mali podatnicy, o
    których mowa w art. 2 pkt 25 ustawy, rozliczający podatek za okresy
    kwartalne, zgodnie z art. 99 ust. 2 lub 3 ustawy.
    Deklaracje dla podatku od towarów i usług VAT-7D składają podatnicy inni niż
    mali, rozliczający podatek za okresy kwartalne, zgodnie z art. 99 ust. 3.
    </q>

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 7. Data: 2010-02-01 15:15:26
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

> [...]

    zory-deklaracji-VAT.html
    > http://66.102.9.132/search?q=cache:PEmsQNg_RrAJ:www.
    isnet.katowice.pl/us/cieszyn/k/inf_VAT.doc+vat-7k+cz

    Ja potrafię zrozumieć, że pismak z inforu ma problem jaką deklarację małemu
    podatniku który wybrał metodę kasową

> [...]
    > Deklarację tą składają wszyscy podatnicy, którzy wybrali kwartalne rozliczenie,
    > ale nie rozliczają się według metody kasowej.

    Ale, że takie problemy występują w izbie skarbowej/urzędzie skarbowym?

    [...]
    > A na formularzu vat-7D jest napisane że stosuje się go do podatnikow o ktorych
    > mowi art 99. ustęp 3.

    To zobacz jaka niespodzianka jest na VAT-7K ;P

    I popatrz na to co, poniżej wiersza który przywołujesz, jest -- odpowiednio
    na VAT-7 K i D

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]