eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPytanie - VAT-7K czy VAT-7D dla malego podatnika, niekasowego › Re: Pytanie - VAT-7K czy VAT-7D dla malego podatnika, niekasowego
  • Data: 2010-02-01 14:48:22
    Temat: Re: Pytanie - VAT-7K czy VAT-7D dla malego podatnika, niekasowego
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Michal w <news:354f.00000354.4b66e6e5@newsgate.onet.pl>:

    > OK, wszyscy twierdza ze sie myle wiec pewnie cos w tym jest :)

    > Ale jak mam rozumiec np. to:
    > http://iskb.infor.pl/podatki/wiadomosci/94787,Nowe-w
    zory-deklaracji-VAT.html
    Jako staroć

    Tu: <http://www.abc.com.pl/serwis/du/2009/1763.htm> jest świeżość:

    <q>
    OBJAŚNIENIA
    DO DEKLARACJI DLA PODATKU OD TOWARÓW I USŁUG (VAT-7, VAT-7K i VAT-7D)

    Objaśnienia dotyczą wzorów deklaracji dla podatku od towarów i usług (VAT-7,
    VAT-7K i VAT-7D), wprowadzonych rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 21
    grudnia 2009 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie wzorów deklaracji
    podatkowych dla podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 222, poz. 1763).
    Podstawowym aktem prawnym regulującym opodatkowanie podatkiem od towarów i
    usług jest ustawa z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.
    U. Nr 54, poz. 535, z późn. zm.), zwana dalej "ustawą".
    Ilekroć w objaśnieniach jest mowa o okresie rozliczeniowym, należy przez to
    rozumieć:
    - w przypadku deklaracji VAT-7 - miesiąc,
    - w przypadku deklaracji VAT-7K i VAT-7D - kwartał.
    Deklaracje dla podatku od towarów i usług VAT-7 składają podatnicy, o
    których mowa w art. 15 ustawy, obowiązani do składania deklaracji za okresy
    miesięczne, zgodnie z art. 99 ust. 1 ustawy.
    Deklaracje dla podatku od towarów i usług VAT-7K składają mali podatnicy, o
    których mowa w art. 2 pkt 25 ustawy, rozliczający podatek za okresy
    kwartalne, zgodnie z art. 99 ust. 2 lub 3 ustawy.
    Deklaracje dla podatku od towarów i usług VAT-7D składają podatnicy inni niż
    mali, rozliczający podatek za okresy kwartalne, zgodnie z art. 99 ust. 3.
    </q>

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]