  • Data: 2006-09-16 16:02:50
    Temat: Re: Pytania nowiciusza o Vat.
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dr.Endriu wrote:

    > Czyli w tym przypadku prowadząc działalność i będącą płatnikiem VAT,
    > przy zakupie jakiegoś urządzenia potrzebnego
    > dla firmy, kupuje to urządzenie w Selgrosie po cenie wyróżnionej
    > TŁUSTYM DRUKIEM (niższej)
    > wliczając go w koszty uzyskania przychodu, i nie płacę w ten sposób
    > VAT-u?

    Dlaczego myślisz, że nie zapłacisz?
    Nikt tak nie napisał. Zapłacisz kwotę brutto.
    Kwota netto może być kosztem, a kwotę VAT odliczysz
    od należnego VAT.

    > czy na tym można
    > zarobić...?

    Zostań płatnikem VAT. Po pierwszym rozliczeniu się zorientujesz.

    > Jak tu założyć firmę zwolnioną z VAT...:)

    Powinieneś się też zorientować szybko,
    że firma zwolniona, to bardziej problem dla niej niż
    jakaś zaleta.

    Czytanie takich wyjaśnień bez praktyki niewiele Ci pomoże.
    Bez urazy, ale mam wrażenie, że potem ludzie z takim pojęciem ustalają
    prawo,
    bo słyszeli, że Ci cholerni przedsiębiorcy VATu nie płacą,
    a firmy zwolnione z VAT, to mają jak w raju.
    Najlepszym przykładem jakość ustaw podatkowych.