  • Data: 2006-09-16 20:06:03
    Temat: Re: Pytania nowiciusza o Vat.
    Od: "Dr.Endriu" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Składając dwa posty:

    1)

    2)

    > Ja dostaniesz ten VAT od klienta.
    > Kupujesz towar wart 100 zł netto (+22zł VAT)
    > Sprzedajesz za 183 zł (150 zł netto plus 22% VAT)
    > Odprowadzasz do US 11 zł VAT - bo masz 33 zł VAT należnego (który
    > zapłacił klient) i 22 zł naliczonego (który *już* zapłaciłeś
    > u dostawcy, a on odprowadził go do US).
    > Podatek dochodowy oczywiście płaci się OSOBNO - ale już liczony
    > tylko wg kwot netto.

    Powyższe objasnienie dotyczy sytuacji gdzie mój klient) i ja płacimy VAT.
    Mi jednak nie o to chodziło

    Mnie się rozchodzi o sytuację w której przedmiot kupiony przez moją firmę
    nie wchodzi do dalszego obrotu.
    Chodzi mi tu o towar kupiony na własny użytek (koszty),z postu TLZ gdzie
    mowa była o tym że:

    "Firmy będące płatnikami VAT mogą ODLICZAĆ VAT Z ZAKUPÓW, ksiegują go
    osobno, kosztem jest kwota netto", więc wynikało by że jednak jest możliwość
    jakoś go odliczyć.
    (I broń boże nie było tu mowy o żadnym "Wacie ze sprzedaży - wacie
    należnym").

    Reasumując ustaliliśmy w dyskusji pojęcia:

    1) Kwota netto - która może być kosztem,
    2) VAT naliczony (zapłacony przez siebie kupując jakiś przedmiot)
    3) VAT należny (zapłacony prze klienta)

    Czy ktoś jest w stanie posunąć naszą dyskusję dalej, i wyjaśnić jak ODLICZAĆ
    VAT Z ZAKUPÓW ?.

    Dr.Endriu
    nmp1(małpa)interia.pl
    http://nmp1.w.interia.pl