  • Data: 2006-09-16 18:24:55
    Temat: Re: Pytania nowiciusza o Vat.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 16 Sep 2006, Dr.Endriu wrote:

    > Czy mógł byś mi to przybliżyć...?
    > "a kwotę VAT odliczysz od należnego VAT."
    >
    > Kiedy następuje odliczanie kwoty VAT od należnego VAT

    Ja dostaniesz ten VAT od klienta.
    Kupujesz towar wart 100 zł netto (+22zł VAT)
    Sprzedajesz za 183 zł (150 zł netto plus 22% VAT)
    Odprowadzasz do US 11 zł VAT - bo masz 33 zł VAT należnego (który
    zapłacił klient) i 22 zł naliczonego (który *już* zapłaciłeś
    u dostawcy, a on odprowadził go do US).
    Podatek dochodowy oczywiście płaci się OSOBNO - ale już liczony
    tylko wg kwot netto.

    > Moje kombinacje co do podmiotów wobec których następuje odliczanie VAT:

    Twoim kombinacjom brakuje podstawy: rozliczenia CZTERECH podmiotów.
    Ciebie, dostawcy, klienta i US.

    > Tu jak najbardziej proszę o przykłady... . Co w koncu daje mi to że zostanę
    > płatnikiem VAT.

    Musisz zarobić np. 500 zł na ZUS.
    To klienci muszą zapłacić tyle, żeby dochodu przed odliczeniami było
    610 zł. Tak samo z "czystym zyskiem".
    Wszystko co jest *zwolnione* z VAT lub *nie podlega* VAT jest jako
    składnik ceny, w razie sprzedawania z VATem, "droższe o VAT".

    pzdr, Gotfryd