  • Data: 2006-09-16 16:46:57
    Temat: Re: Pytania nowiciusza o Vat.
    Od: "Dr.Endriu" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Dlaczego myślisz, że nie zapłacisz?
    > Nikt tak nie napisał. Zapłacisz kwotę brutto.
    > Kwota netto może być kosztem, a kwotę VAT odliczysz
    > od należnego VAT.

    Czy mógł byś mi to przybliżyć...?
    "a kwotę VAT odliczysz od należnego VAT."

    Kiedy następuje odliczanie kwoty VAT od należnego VAT, i między jakimi
    podmiotami?.
    Moje kombinacje co do podmiotów wobec których następuje odliczanie VAT:

    1) Między mną a urzędem skarbowym ? Urząd skarbowy mi wraca ?
    (od razu nasuwa się następne pytanie, dlaczego państwo ma mi niby wrócić
    ten
    VAT, - tylko dlatego że mam firmę i działalność gospodarczą....(raczej
    absurd).
    Nasuwał by się od razu wniosek aby od razu zakładać firmę i na nią
    wszystko kupować...od razu wszystko było by
    taniej bo by było kupowane beż VAT-u....bezszens. To dlaczego mamy tak
    mało firm płatników VAT
    (musi tu być jakieś drugie dno...)
    2) Między moim klientem mną a urzzędem skarbowym.....?
    3) inne ....?

    Nie rozumiem. Czyli w sklepie płacę kwotę MAŁYM DRUKIEM (Wyższą-Brutto). Z
    tego kwotę netto
    wrzucam w koszty, a VAT mi zwrócą, czy nie zwrócą w końcu...?.

    > Zostań płatnikem VAT. Po pierwszym rozliczeniu się zorientujesz.

    Tu jak najbardziej proszę o przykłady... . Co w koncu daje mi to że zostanę
    płatnikiem VAT.
    To że będę mógł sobie odliczać w koszty kwote netto zakupów na moją firmę +
    będę miał zwrot podatku Vat
    (tego jeszcze nie ustaliłem...).

    Dr.Endriu
    nmp1(małpa)interia.pl