    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Pytania do KPiR
    Date: Sun, 07 May 2006 23:12:34 +0200

    :

    > Nie.

    Jak można tak odpowiadać na pytanie zawierające błąd w rozumowaniu?
    Równie stanowczo odpowiesz na pytanie "czy żeby paliwo wpisać do KPiR w
    koszty muszę mieć sprawne światła w samochodzie?" Tyle samo związku
    jedno z drugim ma.

    Samochód, i to nie wynika z przepisów podatkowych, musi być
    zarejestrowany na właściciela.
    Samochód "na firmę" da się zarejestrować tylko wtedy, gdy to "firma"
    jest przedsiębiorcą i ma co najmniej ułomna osobowość prawną a więc musi
    to być spółka, i o ile sie nie mylę spółka prawa handlowego, bo cywilna
    nie jest przedsiębiorcą i niczego nie posiada.
    Przy działalności jednoosobowej przedsiębiorcą jest osoba fizyczna i to
    ona jest właścicielem i w dowodzie będą tylko jej dane, nigdy nazwa jej
    firmy.
    Ale to nie ma żadnego wpływu na sposób rozliczania kosztów, co najwyżej
    ogranicza nam lub nie wybór form rozliczania tych kosztów. Ale nie
    determinuje tej formy.

    > Nie.

    Nieprawda (dla nieobeznanych - twierdzenie jest nieprawdziwe jeżeli
    można znaleźć co najmniej jeden przykład przeciwny do twierdzenia)
    Wiesz co to są warunki brzegowe?
    Nie to doczytaj. Bosz.. logika w szkołach powinna być obowiązkowa.

    Jeżeli samochód jest środkiem trwałym - nie.
    Jeżeli nie jest - trzeba jeśli jest osobowy.

    QED

    > Jeździć.

    I prowadzić kilometrówkę.
    Albo wpisać samochód do EŚT.

    Pytający ani słowem nie wspomniał o statusie samochodu więc albo jesteś
    jasnowidzem (zazdroszczę!!!) albo jesteś skrajnie nieodpowiedzialny.
    Gość może Ci uwierzyć i to on będzie miał kłopoty a nie Ty.
    Chyba że to celowe.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl