eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPrzyjmowanie płatności w internecie od osób fizycznych › Re: Przyjmowanie płatności w internecie od osób fizycznych
    From: Tomek <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Przyjmowanie płatności w internecie od osób fizycznych
    Date: Tue, 21 Apr 2009 10:21:18 +0200

    Dnia 21-04-2009 o 09:24:41 Gwyn <g...@a...pl> napisał(a):

    > Dzień dobry
    >
    > chciałabym świadczyć pewną usługę w internecie, za którą pobierałabym od
    > użytkowników abonament. Płatności będą przyjmowane przez pośrednika
    > takiego jak przelewy24.pl czy dotpay.pl. Klientami mogą byc osoby fizyczne
    > jak i przedsiębiorstwa.
    >
    > Martwią mnie dwie sprawy:
    >
    > 1) Jak nie wpaść w konieczność wchodzenia w kase fiskalną?

    W przypadku ogólnym - nie przekroczyć 40tys. obrotu,
    chyba że owa usługa powoduje nastychmiastowy obowiązek kasy
    (trzeba by sprawdzić w rozporządzeniu).

    > Wszystkie płatności siłą rzeczy będą przyjmowane na konto bankowe (poprzez
    > pośrednika) ale czy muszę również wymagać od osób fizycznych dokonujących
    > płatności aby podawały swoje dane adresowe? Chciałabym dać możliwość
    > niepodawania tym danych osobom, które nie będę zainteresowane otrzymaniem
    > faktury.

    A czy w sklepie spożywczym podajesz swój adres przy zakupie bułek?
    Albo czy BlueMedia wymaga Twojego adresu przy doładowaniu Tak-Taka?
    No to masz już odpowiedź :)

    > 2) Jeżeli użytkownik dokonujący zapłaty nie poda swoich danych, albo poda
    > dane ewidentnie nieprawdziwe, w jaki sposób mam taki dochód księgować w
    > swojej DG? Faktury nie wystawię, bo nie ma na kogo, a więc jak?

    A KPiR jak prowadzisz - na bieżąco czy do 20. ?

    http://www.infor.pl/podatki/przepisy-prawne/DZU.2003
    .152.0001475/Rozporzadzenie-Ministra-Finansow-w-spra
    wie-prowadzenia-podatkowej-ksiegi-przychodow-i-rozch
    odow.html

    Poszukaj czegoś o ewidencji sprzedaży (okolice par. 8 i 30),
    chyba że księgujesz w KPiR na bieżąco i chcesz tak dalej robić
    - wtedy bodajże dzienne zestawienie sprzedaży się kłania.

    Jak będzie prowadzić te papiery z robiciem na kwotę netto i VAT,
    to masz od razu ewidencję do VAT-u.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek