eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPrzyjmowanie płatności w internecie od osób fizycznych › Re: Przyjmowanie płatności w internecie od osób fizycznych
  • Data: 2009-06-01 22:48:12
    Temat: Re: Przyjmowanie płatności w internecie od osób fizycznych
    Od: news <e...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Dzień dobry
    >
    > chciałabym świadczyć pewną usługę w internecie, za którą pobierałabym od
    > użytkowników abonament. Płatności będą przyjmowane przez pośrednika
    > takiego jak przelewy24.pl czy dotpay.pl. Klientami mogą byc osoby fizyczne
    > jak i przedsiębiorstwa.
    >
    > Martwią mnie dwie sprawy:
    >
    > 1) Jak nie wpaść w konieczność wchodzenia w kase fiskalną?
    > Wszystkie płatności siłą rzeczy będą przyjmowane na konto bankowe (poprzez
    > pośrednika) ale czy muszę również wymagać od osób fizycznych dokonujących
> [...]

    Być może mógłbyś to podczepić pod wyjątek od stosowania kasy fiskalnej nr
    41:

    "
    Usługi świadczone przy uSyciu urządzeń, w tym wydających
    bilety, obsługiwanych przez klienta, które równieS w systemie
    bezobsługowym przyjmują naleSność:

    1) w bilonie lub banknotach, lub
    2) innej formie (bezgotówkowej), jeSeli z ewidencji i dowodów
    dokumentujących transakcję jednoznacznie wynika, jakiej
    konkretnie transakcji zapłata dotyczyła
    "

    Taka usługa abonamentowa jest zapewne bezobsługowa dla ciebie, komputer
    jest urządzeniem obsługiwanym przez klienta, a wpłata jest bezgotówkowa
    przez dotpay.

    pzdr
    ms