eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPrzychody z umowy o dzieło z przekazaniem praw autorskich - które pole PIT? › Re: Przychody z umowy o dzieło z przekazaniem praw autorskich - które pole PIT?
  • Data: 2008-04-16 09:24:45
    Temat: Re: Przychody z umowy o dzieło z przekazaniem praw autorskich - które pole PIT?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 16 Apr 2008, Krzysztof Kozłowski wrote:

    > Witam grupowiczów. Wypełniam roczny PIT i naprawdę mam już dość. Czy możecie
    > mi udzielić jednoznacznej informacji, w które pole formularza PIT-36
    > powinienem wpisać przychody uzyskane na podstawie umowy o dzieło z
    > przekazaniem majątkowych praw autorskich (czyli z 50% KUP). Dziełem było
    > tłumaczenie reklam z języka angielskiego na polski.

    IMHO oczywiście w przychody z praw majątkowych. Powód: "autorskość"
    przychodu (przychód z prawa) jest opisany przepisem szczegółowym,
    więc przychód podpada pod niego (pod przepis szczegółowy).
    Z opisów na grupie wynika, że USy nie czepiają się wpisania w rubryką
    "przychody z umów wykonywanych osobiście", co zresztą jest uzasadnione:
    podatek jest ten sam, deklaracja złożona tak samo, ukarać podatnika nie
    można, zmusić go do dopłacenia podatku też nie, jedyne co można zrobić,
    to ew. "przeklasyfikować" przychód do innej rubryki.
    A coś od zeszłego roku taką "oczywistą" zmianę US powinien robić sam
    z urzędu, dobrze gadam? ;) Więc nie ma po co i nikomu się nie chce
    czepiać.

    > Ustawę PDOF przeczytałem i jest niestety to dla mnie niejasne (zwłaszcza art.
    > 18).

    IMO jest jasny :)
    A skoro przychód podpada jednocześnie pod 13. i 18., to 18. jako
    występujący dalej w akcie prawnym jest właściwy (jako szczegółowy).

    pzdr, Gotfryd