    From: "bankrut" <d...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Przeniesienie odpowiedzialności
    Date: Tue, 5 Apr 2005 00:23:16 +0200

    Użytkownik "akbukowc" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:d2r856$n5r$1@nemesis.news.tpi.pl...
    >Z tego co pamiętam z prawa upadłościowego, to członek zarządu może uwolnić
    > się od odpowiedzialności, jeżeli w odpowiednim czasie zgłosi upadłość
    > spółki. Sytuacja taka zaistnieje, gdy spółka przestanie płacić swoje
    > zobowiązania lub gdy majątek spółki nie wystarczy na zaspokojenie
    > wierzycieli. Co do tego drugiego to musisz sporządzić bilans, a mała spółka
    > z o.o. ma obowiązek zrobić to raz w roku do końca marca.

    Witam

    Dziękuję za odpowiedż, a już myslałem że reguła stanie się faktem że jak się
    zostaje bankrutem to z żadnej strony nie oczekuj pomocy.

    Bilanse bez obrotu od ponad 5 lat wysyłam do urzędu regularnie choć spółka od
    tego czasu fizycznie i finansowo nie istnieje.

    > Czy urząd już postępowanie przeciw tobie?

    Tak niestety, są szybsi nawet nie czekali na decyzję Izby Skarbowej do której
    złożone zostało moje odwołanie. W dodatku tak szybcy że już siedzi na mnie
    Komornik. Zapoznałem się z materiałami w Izbie Skarbowej i decyzja jest
    podtrzymująca decyzję US. Projekt decyzji Izby skarbowej jest analogiczny tzn
    wytyka mi że nie ogłosiłem upadłości spółki. Z tą upadłością to ja nie
    wiedziałem jak się zachować z tego powodu że spółka z jednej strony miała
    niespłacone należności a z drugiej strony nieściągalne należności od swoich
    klientów. Jak w takiej sytuacji ogłaszać upadłość. Ta cała sprawa dotyczy roku
    2000. Soli do tej sytuacji dodał fakt że w tej sytuacji moja sytuacja finansowa
    (żyłem tylko z wypłaty spółki) stała się tragiczna do tego stopnia że nie stać
    mnie było nawet na poradę prawną czy podjęcie jakichkolwiek działań. Straciłem
    mieszkanie (zmuszony byłem je sprzedać) do dnia dzisiejszego nie jestem nigdzie
    zameldowany. Mieszkam na działce bez zameldowania więc właściwie jestem
    bezdomny. Sprawa ta ciągnie się za mną jak smród i naprawdę już chyba tego nie
    wytrzymam. Co podnoszę się z upadku buch i puka do mnie komornik. Ja już
    naprawdę nie mam siły. To państwo uparło się mnie zniszczyć.
    Jeżeli mógłbyś poradzić czy odwołać się od projektu decyzji Izby Skarbowej czy
    też poddać się do czego już zresztą przywykłem.

    Czy naprawdę nie ma sytuacji wyjątkowych ?.

    Jak się dalej zachować ?.

    pozdrawiam

    Andrzej K.