    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Mon, 5 Sep 2011 09:36:51 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Przekazywanie na cele osobiste a PIT

    On Sat, 3 Sep 2011, jureq wrote:

    > A ja mam tutaj pewne wątpliwości.
    >
    > Mam nadzieję, że miałeś podstawy wpisać go w koszty a nie dopisać do
    > wartości ŚT.

    A jaki przepis pozwala "mieszać" ze sobą ST i WNiP?

    Ba, zasada jest taka - liczy się "kompletność i sprawność",
    prawda? Kompletność sobie odpuśćmy.
    Proste pytanie: po co kupujemy komputer?

    Lat temu parę próbowałem się spierać z Maddy co do OEM :]
    W sumie za taką wersją od biedy mogłaby przemawiać "produkcja"
    (znaczy że w efekcie otrzymujemy nowy, inny niż początkowo
    zestaw komputerowy).
    Ale przyznam że im dłużej czytałem te wywody, tym bardziej
    dochodziłem do wniosku że podstawy są jakieś takie słabe.

    I na deser wychodzi, że JEŚLI JUŻ, to co najwyżej ma sens
    dopisanie komputera do WNiP w postaci oprogramowania, bo
    przecież komputer jest po to żeby oprogramowanie na nim
    uruchamiać, samodzielnie nie ma "sensu gospodarczego".
    To oprogramowanie jest celem nabycia (w ostateczności
    można z palca interpretować kod binarny :P)

    pzdr, Gotfryd