  • Data: 2006-09-22 22:33:36
    Temat: Re: Prowadzenie DG pod róşnymi nazwami
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 22 Sep 2006, cef wrote:

    > Jan Kowalski to w nazwie firmy MUSI mieć

    Poproszę o wybaczenie, ale kolejny raz się przyczepię i fakt
    zapisania takiego tekstu na formularzu nic nie zmienia :(
    (a widzę że wszyscy żywcem tę "nazwę firmy" przepisują).
    "Nazwa firmy" to coś takiego jak "adres miejsca" :]
    Firma jest *nazwą* (tak jak adres jest miejscem) i takie
    masło maslane IMO nie przystoi na niniejszej grupie :)
    Tak, wiem, naczytałem się że Kopaliński i w ogóle.
    Ale przecież rozważamy *przepisy*, a te wyraźnie
    odróżniają "przedsiębiorstwo" (czyli "zespół składników
    materialnych i niematerialnych") od *firmy*, czyli
    nazwy przedsiębiorcy właśnie!

    A poza tym to się zgadzam :)

    > Reasumując: formularz zgłoszeniowy do ewidencji DG
    > nie jest źródłem prawa.

    IMO wchodzi w rachubę coś takiego: zaszłości, czyli różne przepisy które
    były ale już ich nie ma, tudzież przywiązanie do prawa powielaczowego.
    Podejrzewam że w wielu urzędach znajdzie się sporo urzędników którzy
    nie mają w nawyku czytania nowych ustaw :]
    Ów "adres miejsca" zdaje się też z różnych druków pochodzi.

    Hm... :)

    pzdr, Gotfryd