  • Data: 2006-09-25 12:16:03
    Temat: Re: Prowadzenie DG pod róşnymi nazwami
    Od: t <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 25-09-2006 o 12:59:05 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał:

    > Jak dla mnie, wygląda to tak jakby druk został stworzony pod rządami
    > ustawy Prawo Działalności Gospodarczej, w odniesieniu do którego to
    > "oznaczenia" jest w archiwum całe mnóstwo uwag.
    > Przyznam że jak wprowadzali ustawę "o swobodzie DG" to nie zwróciłem
    > uwagi że niektóre przepisy PDG pozostały w mocy:
    > http://www.pracuj.pl/_files/ustawa_o_swobodzie_dzial
    alnosci_gospodarczej.pdf
    > (poczytać dalszą część, od str. 37 :))
    > ...a w nich właśnie jest "oznaczenie".

    Zobacz na końcu tego PDF-a - przepisy prawa DG tracące moc z dniem -
    werble - 31/12/2006,
    czyli teraz jeszcze rejestracja jest zgodnie ze starą ustawą. W niej jest
    zawarte to oznaczenie,
    przy czym IMHO wygląda to tak jakby było ono tożsame z firmą z kodeksu
    cywilnego, czyli
    'nazwa' którą mam na formularzu była tym dodatkowym określeniem poza
    imieniem i nazwiskiem.

    > O tyle problematycznie, że ścisłej definicji "oznaczenia" nie ma :(,
    > jako
    > że przepis w Kodeksie Cywilnym posługuje się "określeniem" (!).

    Ano właśnie.

    > IMO nie.
    > Owo "oznaczenie" na rozum jest tym samym co "określenie" z KC,
    > czyli jest częscią firmy:
    > firma == imię + nazwisko [+określenie]

    Parztrz wyżej :) Trochę ciężko mi to zaakceptować bo to by przeczyło
    'logice formularza'
    i znaczyłoby że zarejestrowali mi firmę bez imienia i nazwiska.

    > ...czyli tym czymś co bywa nazywane "nazwą" (BTW: protestuję przeciwko
    > "nazwie firmy", szczególnie w tym kontekście, firma jest *nazwą*
    > właśnie :))

    Na logikę bardziej pasuje mi to co piszesz - że firma to nazwa, a
    oznaczenie to częśc nazwy
    - ale za Art 7b. Prawa DG:

    "
    2. Zgłoszenie o dokonanie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej
    powinno
    zawierać:
    1) oznaczenie przedsiębiorcy oraz jego numer ewidencyjny PESEL, o ile taki
    posiada,
    2) oznaczenie miejsca zamieszkania i adresu przedsiębiorcy, a jeżeli stale
    wykonuje
    działalność poza miejscem zamieszkania - również wskazanie tego
    miejsca i adresu zakładu głównego, oddziału lub innego miejsca, o którym
    mowa w art. 11 ust. 1,
    3) określenie przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej zgodnie z
    Polską Klasyfikacją Działalności (PKD),
    4) wskazanie daty rozpoczęcia działalności gospodarczej.
    "

    Czyli w takim układzie na zgłoszeniu nie trzeba by zawierać imienia i
    nazwiska.
    Ponadto na formularzu który wypełniałem imię, nazwisko i nazwa były
    składowymi oznaczenia.

> [...]
    > Art. 43. (2)
    > § 1. Przedsiębiorca działa pod firmą.
    > [...]
    > Art. 43. (4) Firmą osoby fizycznej jest jej imię i nazwisko. Nie
    > wyklucza to włączenia do firmy pseudonimu lub określeń wskazujących na
    > przedmiot działalności przedsiębiorcy, miejsce jej prowadzenia oraz
    > innych określeń dowolnie obranych.
    > [...]
    >
    > Mętlik jest spory :[, pewnie sami wiedzą (że mętlik jest) lub nie
    > wiedzą
    > (jak ma być :))
    > IMHO nie powinno nic z tego "wykwitnąć" :]

    Też tak myślę że nie będę okazem testowym :)

    > ...obowiązującej miejscami do końca br acz nie posługującej się
    > językiem przystającym do reszty przepisów :(

    Sad but true

    > Dasz głowę że przeczytali te przepisy? ;)

    Po rozmowie z lokalnym UM nie dam już za nic głowy :)

    > To już kiedyś na grupie było - wyszło że chodzi o identyfikator który
    > jest nazwą skróconą w katalogu *ZUSu* a nie o "urzędową" nazwę skróconą!

    No to jeszcze lepiej.

    pozdrawiam