  • Data: 2007-05-24 14:05:45
    Temat: Re: Praca zdalna dla firmy z Unii Europejskiej
    Od: Piotr 'Qertoip' Włodarek <q...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Panowie - wielkie dzięki za wsparcie. Sprawa zaczyna się klarować!

    Zaskoczyła mnie informacja, że mogę wystawiać faktury jako osoba
    fizyczna. Myślałem, że tylko firmy mogą.

    Następne podsumowanie:
    - nie muszę zakładać firmy, ALE
    - MUSZĘ zarejestrować się jako płatnik VAT-UE
    - będę wystawiał faktury, dla VAT-u wpisując "nie podlega" lub krechę
    - nie obchodzi mnie, czy/jakie podatki płaci usługobiorca, ale
    przydałby się jego numer VAT-UE
    - oczywiście MUSZĘ zapłacić podatek dochodowy od zarobionych w ten
    sposób pieniędzy
    - nie ma mowy o żadnym cle, bo 1) to UE i 2) nie przewozi się towarów

    Czy tym razem jest to bliższe prawdzie?

    PS Z innych źródeł mam potwierdzenie, że w tym przypadku poprawne jest
    "nie podlega". Nie może być 0%, czyli dobrze prawicie :)