  • Data: 2007-05-24 14:10:54
    Temat: Re: Praca zdalna dla firmy z Unii Europejskiej
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 24-05-2007 o 16:05:45 Piotr 'Qertoip' Włodarek <q...@g...com>
    napisał(a):

    > Panowie - wielkie dzięki za wsparcie. Sprawa zaczyna się klarować!
    >
    > Zaskoczyła mnie informacja, że mogę wystawiać faktury jako osoba
    > fizyczna. Myślałem, że tylko firmy mogą.
    >
    > Następne podsumowanie:
    > - nie muszę zakładać firmy, ALE
    > - MUSZĘ zarejestrować się jako płatnik VAT-UE

    Nie musisz, NIP UE się przydaje tylko przy operacjach na towarach oraz
    przy imporcie usług z UE,
    ew jako sposób na uwiarygodnienie firmy.

    > - będę wystawiał faktury, dla VAT-u wpisując "nie podlega" lub krechę

    Exactly

    > - nie obchodzi mnie, czy/jakie podatki płaci usługobiorca, ale
    > przydałby się jego numer VAT-UE

    Niekoniecznie, wystarczy numer z jego kraju. Ja prewencyjnie pisze
    dwa numery, chociaż to zapewne przez nadgorliwość, gdyż numer europejski
    zawiera nip krajowy.
    Jaki numer masz podać reguluje rozporzadzenie fakturowe, gdzies pod koniec.

    > - oczywiście MUSZĘ zapłacić podatek dochodowy od zarobionych w ten
    > sposób pieniędzy

    Musisz w sensie takim, że jak nie zapłacisz i Cię dybną to dostaniesz
    prezent z KKSu :)

    > - nie ma mowy o żadnym cle, bo 1) to UE i 2) nie przewozi się towarów

    Ano