  • Data: 2002-10-15 08:19:00
    Temat: Re: Pożyczka z wekslem = bez podatku
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 14 Oct 2002, Piotr Wypych wrote:
    [...]
    >+ skarbowej 0.1%). Obrót papierami wartościowymi nie jest obłożony podatkiem.
    >+ Można uznać, pożyczka zabezpieczona wesklem nie jest pożyczką, a sprzedażą
    >+ papieru wartościowego.

    No, nieźle... :)
    Prawdę mówiąc nie słyszałem żeby ktoś kiedyś przyczepił się
    *skutecznie* do "pożyczających towar w postaci banknotów",
    choć niby prawo bankowe wymaga bycia bankiem żeby zajmować
    się usługowo pożyczkami; widać dziura w regulacjach jest
    przekonująca :]
    [...]
    >+ Odpowiedź Urzędu jest pozytywna, zgodna z orzeczeniem sądu.

    A co to było za orzeczenie ? (Może jest jakiś namiar...)

    Pozdrowienia, Gotfryd