  • Data: 2002-10-15 08:23:28
    Temat: Re: Pożyczka z wekslem = bez podatku
    Od: Maddy <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne napisał:

    > No, nieźle... :)
    > Prawdę mówiąc nie słyszałem żeby ktoś kiedyś przyczepił się
    > *skutecznie* do "pożyczających towar w postaci banknotów",
    > choć niby prawo bankowe wymaga bycia bankiem żeby zajmować
    > się usługowo pożyczkami; widać dziura w regulacjach jest
    > przekonująca :]
    Gotfrydzie, prawo bankowe zabrania udzielania przez "nie-banki"
    kredytów , nie pożyczek!
    Pożyczka to wtedy kiedy dostaję pieniądze do ręki i ten kto daje nie
    pyta sie co z nimi zrobie. Mam je tylko odac w terminie z odsetkami.
    Żeby być w zgodzie z zasadami, pozyczka nie powinn byc spłacana w
    ratach, a jednorazowo na koniec okresu na który została udzielona.
    Ale to teoria.
    Niestety, granica jest płynna i w przepisach niedoprecyzowana, i na
    tym żerują różnego rodzaju systemy agrentyńskie.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl