    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Podwyższenie kapitału zakładowego
    Date: Tue, 10 Jan 2006 23:00:11 +0100

    On Tue, 10 Jan 2006, my way wrote:

    > nie nie nie
    > patrz niżej
    [...]
    > zdecydowanie nie
    > i o to właśnie pytam Cavallino - kiedy i dlaczego on ten zysk opodatkował
    > imho sam fakt zaistnienia zysku w OP nie powoduje skutków podatkowych;
    > powoduje je (bądź nie) późniejsze "spożytkownie" tego zysku

    No to tu się różnimy - mocno.

    Jest tu jakiś księgowy ????

    Bo wg mojej najlepszej wiedzy - zysk jest opodatkowany natychmiast
    (w najbliższym okresie rozliczeniowym) po osiągnięciu!!!

    Wg ciebie jak firma coś kupi za 20 000 zł, sprzeda za 140 000 zł
    zaliczywszy po drodze inne koszty 20 000 zł i to jest wszystko
    za w danym roku zrobiła, a 100 000 zł przeleje na kapitał
    zapasowy to *nic* CIT nie zapłaci???
    IMHO się bardzo optymistycznie i dość grubo mylisz, no ale ja
    tylko z rzadka o OP się ocieram - więc poproszę o komentarze
    ludzi co miesiąc rozliczajacych CIT - "za co płacą ten podatek" :)

    > i w tym przypadku dopiero tu, tzn. w momencie przeznaczenia zysku na kapitał
    > zakładowy, powstaje obowiazek podatkowy
    > dokładnie tak jak napisałam w 1 poście

    To osobny podatek, drugi - płacony dlatego że czynność jest zrównana
    z "wypłatą do kieszeni udziałowca".

    > i tu musze się przyznac, że poszłam na skróty - updop nie bedzie miec
    > rzeczywiście zastosowania, jesli udziałowcami są OF

    Powiedzmy że to jest szczegół wynikający z braku precyzji.
    Mi *zdecydowanie* nie pasuje twoje podejście do CIT :)
    To jest podatek *od osiągnięcia dochodu* (zysku), a nie "od
    rozporządzenia zyskiem" !
    Zarobiłeś - płać. A jak rozporządzisz to obejrzymy czy JESZCZE
    jakiś podatek się nie należy ;)

    > ;)

    :)
    Z tym samym apelem do wszystkich CITowców pozostając... :)

    > pozdrawiam

    - wzajemnie, Gotfryd