  • Data: 2006-01-11 06:32:16
    Temat: Re: Podwyższenie kapitału zakładowego
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > [...]
    >
    > No to tu się różnimy - mocno.

    róznica wynika z pomylenia pojeć, o czym niżej

    > Jest tu jakiś księgowy ????

    no jestem ;)

    > Bo wg mojej najlepszej wiedzy - zysk jest opodatkowany natychmiast
    > (w najbliższym okresie rozliczeniowym) po osiągnięciu!!!
    >
    > Wg ciebie jak firma coś kupi za 20 000 zł, sprzeda za 140 000 zł
    > zaliczywszy po drodze inne koszty 20 000 zł i to jest wszystko
    > za w danym roku zrobiła, a 100 000 zł przeleje na kapitał
    > zapasowy to *nic* CIT nie zapłaci???
    > IMHO się bardzo optymistycznie i dość grubo mylisz, no ale ja
    > tylko z rzadka o OP się ocieram - więc poproszę o komentarze
    > ludzi co miesiąc rozliczajacych CIT - "za co płacą ten podatek" :)

    mylisz dwa pojęcia: dochod podatkowy i zysk (bilansowy)
    upraszczając:
    1.podatkowo: przychody podatkowe minus koszty uzyskania przychodu = dochód
    do opodatkowania
    2. bilansowo: przychody bilansowe minus koszty bilansowe minus podatek
    dochodowy = zysk netto

    czyli na przykładzie, który podałes, zakładajac że przychody i koszty
    podatkowe są równe bilansowym:
    podstawa opodatkowania w updop = (140 000 - 20 000 - 20 000) czyli 100 000
    zapłacony podatek od tej podstawy = 19 000
    zatem zysk = 100 000 minus 19 000 = 81 000

    i o tym zysku ja cały czas mówię, bo tym zyskiem OP ma prawo dysponować a
    nie 100 000

    > Mi *zdecydowanie* nie pasuje twoje podejście do CIT :)

    rozumiem teraz dlaczego ;)
    może co nieco sie wyjaśniło ;)

    pozdrawiam