  • Data: 2006-01-10 11:52:37
    Temat: Re: Podwyższenie kapitału zakładowego
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości
    > ...no widzę że tu się zgubię...

    nie wierzę ;)

    chyba z różną polaryzacją
    > wysyłacie swoją informację ;)
    >
    > Jeśli można raz jeszcze i poproszę o uściślanie:
    > - mamy osobę prawną, sp.z o.o., dalej "OP"

    zgoda
    > - mamy osobę fizyczną (dalej "OF") posiadającą udział w OP

    Monika nie napisała, czy to OF czy OP sa udziałowcami, ale załóżmy że jest
    tak jak napisałeś

    > 1. Mamy zysk OP. Tenże zysk został opodatkowany CIT w momencie
    > jego wypracowania -

    nie nie nie
    patrz niżej

    zaiste nie mam pojęcia na jakim formularzu :)
    > Możliwości sama podałaś: zysk bieżący, zysk ulokowany na kapitale
    > zapasowym, zysk przeniesiony do kapitału rezerwowego.

    nic takiego nie napisałam;)
    patrz niżej

    > Tenże zysk opodatkowany był/jest *wprost* w momencie osiągnięcia
    > jako dochód osoby prawnej, a nie dochód z udziału w OP!
    > Znaczy - nasza OP ma lub miała zysk i on został opodatkowany CIT.

    zdecydowanie nie
    i o to właśnie pytam Cavallino - kiedy i dlaczego on ten zysk opodatkował
    imho sam fakt zaistnienia zysku w OP nie powoduje skutków podatkowych;
    powoduje je (bądź nie) późniejsze "spożytkownie" tego zysku

    > Czy to się *zgadza*, tj. czy aby móc "wypłacić"[1] musiał być zysk
    > i musiał być opodatkowany CIT ?

    j.w.

    > [1] w naszym przypadku "wypłata" jest wirtualna, niemniej ma
    > zastosowanie hm... "czynność równoważna".

    i w tym przypadku dopiero tu, tzn. w momencie przeznaczenia zysku na kapitał
    zakładowy, powstaje obowiazek podatkowy
    dokładnie tak jak napisałam w 1 poście

> [...]
    > OP jest wydawany w jakiejkolwiek formie właścicielowi - w naszym
    > przypadku właścicielem jest OF.
    > Mniemam że dałoby się to wywieść wyłącznie z celowościowej wykładni
    > prawa, ale ustawodawca był przezorny i zapisał literalnie :)

    > Dochodowym OF.

    > Nijak! IMO nijak oczwiście :), patrz niżej.

    > Zgadza się, bo IMVHO zupełnie zbędzie sięgnęłaś po UoPDoOP...
    > Jak na mój gust - mowa o art. 17.1.4 w powiązaniu z 17.1a.2 lub .3
    > (zależnie czy S.A. czy spzoo) UoPDoOF!
    >
    > Przecież *udział* w OP ma OF - a nie inna OP.

    i tu musze się przyznac, że poszłam na skróty - updop nie bedzie miec
    rzeczywiście zastosowania, jesli udziałowcami są OF
    na usprawiedliwienie powiem tylko, ze updof interesuje mnie tylko na tyle,
    by poprawnie rozliczyć swój pit na koniec roku ;)

    > Jakby posiadaczem udziałów/akcji była inna spółka handlowa, to
    > JEJ dotyczyłby art.10.1.4 UoPDoOP, ale w *jej* rozliczeniu (a nie
    > tej w której podnosi się kapitał).
    >
    > Pasuje?

    jasne ;)

    > Jak nie to poproszę większymi literami... ;)

    ;)

    pozdrawiam