  • Data: 2009-03-07 15:12:34
    Temat: Re: Podwójne zdrowotne - czy traci się prawo?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    SDD pisze:
    > Użytkownik "MariuszM" <m...@T...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:gou2u8$khg$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Nie traci sie - i malo tego - z tego drugiego ubezpieczenia, nawet nie da
    > sie skorzystac!!!!
    > Gdy zegnalem sie z etatem, to mi nawet nei chcieli od reki wydac
    > 'biznesmenskiej" ksiazeczki zdrowotnej , choc to drugie zdrowotne oplacalem
    > ponad 5 lat!!!
    > Dopiero jak wplynely pierwsze skladki spoleczne oplacane preze mnie, wtedy
    > mi wydali.
    > Wniosek taki, ze to drugie zdrowotne to jest typowy absurd - ubezpieczenie
> [...]

    Liczy się każde ubezpieczenie. I nie potrzeba biznesmeńskiej
    książeczki, wystarczy samo zgłoszenie do ZUS i dowód opłacania składek,
    a nieraz i samo ostatnie.

    A że dodatkowe ubezpieczenie nic nie daje? To oczywiste. Podobnie jak
    na etacie - zarabiasz 1000zł, a od kolejnego miesiąca 3000zł. Składka
    zdrowotna też się zwiększa, ale przecież od tego lekarz szybciej Cię nie
    przyjmie. Jest to po prostu rodzaj podatku celowego, dla niepoznaki
    nazywanego "ubezpieczeniem". U nas w Polsce ludzie bardzo sobie cenią
    ubezpieczenia, do tego stopnia, że wolą zarobić 600zł na miesiąc,
    zamiast 1000zł, byle tylko być - tfu - ubezpieczonym...

    --
    Liwiusz