  • Data: 2005-01-07 18:50:51
    Temat: Re: Podpis na elektroniocznym zgłoszeniu do ZUS
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Marek" <l...@o...pl> wrote in message
    news:1a6e.0000093e.41ded15d@newsgate.onet.pl...

    > Mój nowy pracodawca zgłasza pracowników do ZUS w formie elektronicznej,
    > jednak pracownik oraz pracodawca muszą się podpisać na drugiej stronie
    > wydrukowanego dokumentu zgłoszeniowego, potwierdzając swoje dane i datę
    > zgłoszenia.
    >
    > Muszą się podpisać na dole, tak że wygląda to jak podpis pod czystą
    kartką
    > papieru.
    >
    > Czy to jest normalne? Nie chciałem się na to zgodzić, i w końcu
    uzgodniliśmy,
    > że czystą kartkę powyżej podpisu zamażemy dużą literą Z.

> [...]

    Wymyślił to ZUS. Pracodawcy za niemanie takiego podpisanego dokumentu grozi
    grzywna, więc podpisać trzeba. Jeżeli chodzi o wydruki do ZUS, to ważna jest
    treść po jednej stronie kartki i podpisy po drugiej, więc nawet gdyby
    pracodawca coś dopisał na tej drugiej stronie, to nie byłoby to ważne.
    Podpisz i nie rób pracodawcy problemu.

    Magdi