  • Data: 2003-11-04 23:32:54
    Temat: Re: Podpis klienta - odbiorcy na fakturze VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 4 Nov 2003, Pollux wrote:
    [...]
    >+ Powiedzmy ze się cieszę, że się Panowie nagadali.

    Och, najwyżej palce bolą ;)

    >+ Wszak proszę o odpowiedź merytoryczną. Pytania jasne,

    Bynajmniej.
    Żądasz rzeczy niemożliwej, przynajmniej IMHO.
    Osobiście jestem przekonany że jeden "papier" to może być
    *kilka* dokumentów, i jako klasyczny przykład powołuję
    tu fakturę na której między tabelką a podpisem sprzedawcy
    jest treść: "udziela się gwarancji na poz. 3,5,6 na okres
    12 miesięcy oraz na poz. 2 i 7 na okres 24 miesięcy".
    Stąd wynikała moja uwaga:
    ++++
    Być może zależy w którym miejscu i co tam napisano. Bo jak tam nic
    nie ma albo "podpis *odbiorcy faktury*" no to rzeczywiście potwierdził
    że *dostał fakturę*.
    ----

    >+ zadośćuczynić życzeniu mojemu proszę.

    Optymista. Myślisz że jakiś poważny prawnik, *odpłatnie*,
    podjąłby się odpowiedzi na ww. pytanie *bez* znajomości
    podpisywanej treści ?

    Nie wykluczam że mogę być w błędzie i że istnieje przepis
    który nie pozwala aby faktura była jednocześnie innym dokumentem.
    Ale ja go nie znam i nie przypominam sobie żeby ktoś kiedykolwiek
    cos takiego zapodał :)

    Zwracam uwagę że ww. tekst nie znaczy że f-ra może być
    *każdym* dokumentem - powątpiewam żeby mogła być jednocześnie
    wekslem dla przykładu.
    Ale skoro może być gwarancją... to NIE MOŻNA WYKLUCZYĆ
    że odbiorca ci podpisał COŚ WIĘCEJ niż odbiór faktury !
    Mamy w ciemno wprowadzać cię w błąd, tak ? ;)

    >+ Co to jest i jakie skutki prawne niesie z sobą podpis
    >+ klienta na fakturze ??? Gdzie jest źródło na ten temat ??

    IMHO w rozporządzeniu ds. faktury (z 22 marca 2002, jak
    przed chwilą w sprawie noty korygującej zeznawałem),

    >+ (jakiś Dz.Ust, albo Mon.Pol, albo cokolwiek co mi
    >+ rozjaśni problem ??

    na isip.sejm.gov.pl znajdziesz akty powiązane z DU 2002
    nr 216 poz. 1828.

    Z *tego* aktu wynika że "ma być podpis".
    Kropka.

    Nie można wykluczyć że dajmy na to w Konkordacie (proszę
    o wybaczenie pewnej absurdalności - chodzi o ideę) jest
    jakiś zapis że ów podpis ma *jeszcze* jakieś znaczenie.
    I wtedy on je ma...
    Ale skoro nikt go na grupie (znaczenia) nie zna, zaś
    są głosy że "nic więcej nie znaczy" - to bym się zastanowił
    czy właśnie tak nie jest :[
    Z zastrzeżeniem tego o czym piszę wyżej ! - uważam że nie
    ma przeszkód żeby "coś jeszcze znaczył". Ale to musi wynikać
    *z treści* dokumentu, a nie z tytułu 'faktura VAT' !

    Na grupie .prawo AFAIK również bywały podobne dyskusje (polecam
    groups.google.com -:> zaawansowane) i *wydaje mi się* że
    wnioski były te same (podpis znaczy: potwierdzam że wziąłem
    fakturę). Głowy nie dam !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)