eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPodatek od odsetek od oszczednosci, czy od dochodu z oszczednosci? (dlugie) › Re: Podatek od odsetek od oszczednosci, czy od dochodu z oszczednosci? (dlugie)
    From: "inkoguto" <p...@b...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Podatek od odsetek od oszczednosci, czy od dochodu z oszczednosci?
    (dlugie)
    Date: Fri, 3 May 2002 13:26:53 +0200

    Uzytkownik "Robson" <r...@N...onet.pl> napisal w wiadomosci
    news:pan.2002.05.03.09.00.04.114024.1190@NOSPAMpoczt
    a.onet.pl...
    > miesiac musze bankowi placic. I wtedy wyszloby, ze jest to strata i
    > podatku bym nie zaplacil. Ponadto wtedy bylby ten podatek dodatkowa kasa

    Naiwny !
    Tobie wydaje sie, ze podatek od zysków kapitalowych wprowadzono, aby
    maluczkim zabrac ich grosiki ???
    To tylko nieistotny "odprysk" tego podatku.
    Najwieksza kasa z tego tytulu przyjdzie z zagranicy, z wykupu polskich
    obligacji i Bonów Skarbowych.
    Z Polski "wyrzygaja ja " banki. A wiekszosc banków w Polsce przestala byc
    polska.
    Pamietasz wyliczanki ? 170 mld bylo oszczednosci. Z tego tytulu do
    panstwowej kasy mialo wplynac 4 mld rocznie podatku (potem obnizono nadzieje
    do 2mld). Ile faktycznie wplynie ? Nigdy sie nie dowiemy.
    Twój pomysl dolozenia tego podatku do rozliczen w PIT spowodowalby calkowita
    bezsensownosc jego poboru od ludnosci.
    Ludnosc statystycznie go placi w znikomej ilosci. Ale wypisanie tych
    "waznych" dokumentów bankowych, weryfikacja tego w urzedach skarbowych
    spowodowalaby uwiad tych instytucji.
    Zawsze moznaby zatrudnic armie nowych darmozjadów do sprawdzania tegoz
    podatku.
    Zmniejszyloby sie bezrobocie. Ale jaki nastepny podatek nalezaloby
    wprowadzic aby w/w sprawdzaczom dac wyplate ???
    Podatek "urzedniczo-kapitalowy" ?????
    W Polsce produkcja czegokolwiek upada - nic sie nie oplaca - a pasozyty
    nadal chca wygodnie zyc.
    Czy niebawem Orlen i TPSA okaza sie deficytowe ?????
    Bo 3 duza polska fabryka : KGHM juz wyglada marnie - za duzo nakradli.
    A reszta ma permanentne papierowe straty - forsa wyplywa za miedze.
    Kaczmarek nie ma pomyslu jak utopic to scierwo w szambie.