  • Data: 2003-09-13 07:44:48
    Temat: Re: Podatek od nieruchomosci
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 13 Sep 2003, Zbycho wrote:

    >+ > A czy nie jest przypadkiem tak, że do czasu, gdy powyższe maszyny są zdatne
    >+ > do użytku ( nie zdemontowane ) to uznaje się nieruchomość za gospodarczą
    [...]
    >+ Bez sensu. Albo służy działalnosci gospodarczej, albo z taką
    >+ działalnoscią nie ma nic wspólnego, bo takiej nie ma. Kwalifikacją jest
    >+ wpis do ewidencji DG.

    Możesz podać podstawę prawną ?
    Bo już wspominałem że widziałem wyrok sądowy jednoznacznie
    stwierdzający że o prawidłowy wpis do rejestru musi zadbać
    właściciel - i jak wskutek jego błędu klasyfikacja jest
    nieprawidłowa i płacił wyższy podatek to jego strata.
    Tyle, że nie pamiętam czy chodziło o rejestr *gruntów*
    czy *nieruchomości* (jeśli to przypadkiem ten sam to
    nie krzyczeć :), nie znam się :)) ale nie rejestr
    prowadzenia działalności jakiejkolwiek - na pewno była to
    sprawa w stylu "tam nie ma łąki a nieużytki [czy las]
    ale płaciłem podatek od łąki [czy jakoś tak, w każdym
    razie dziesięć razy za dużo !]"; nikogo nie obchodziło
    czy właściciel wykorzystuje łąkę bo ma zarejestrowaną
    działalność rolniczą czy nie.

    W każdym razie bez znajomości podstawy prawnej można
    mieć problem nawet jak się ma rację :) - więc z czego
    wynika że liczy się "faktyczne wykorzystywanie" ?

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)