  • Data: 2009-10-24 11:14:55
    Temat: Re: Podatek od darowizny działki
    Od: "Wojtek" <k...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Szanowna Grupo!!!
    Widzę że ile osób tyle zdań:))))
    Nie jestem prawnikiem, dlatego trudno mi zrozumieć wasze wypowiedzi.
    Z tego co zrozumiałem to żeby uniknąć podatku powinienem podarować działkę
    siostrze, a dopiero Ona córce.
    Wiąże się to jednakże z ryzykiem, że US zacznie "dochodzić"
    Proszę mi w takim razie wyjaśnić taką sytuację.
    Darowuję działkę siostrze- siostra zaczyna tam budowę, z powiedzmy za 2, 3
    lata obdarowuje córkę.
    Czy wtedy US też będzie się czepiał?
    Jeśli tak to jest to paranoja, bo równie dobrze po 10 czy 20 latach też może
    się czepiać?
    Czy można prosić o konkretne rzeczywiste przykłady na poparcie jednej i
    drugiej tezy?
    Pozdrawiam

    Ps. Im dłużej czytam grupy prawne to dochodzę do wniosku, że prawo nie jest
    dla zwykłych ludzi- tylko dla prawników żeby mieli źródło zarobkowania.
    Według mnie prawo powinno być proste jak budowa cepa- zrozumiałe dla
    większości obywateli bez potrzeby uciekania się do dzielenia włosa na czworo
    Proszę wybaczyć końcowe uwagi, ale nie mogłem się powstrzymać