  • Data: 2009-10-25 02:17:51
    Temat: Re: Podatek od darowizny działki
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Wojtek wrote:
    > Z tego co zrozumiałem to żeby uniknąć podatku powinienem podarować działkę
    > siostrze, a dopiero Ona córce.

    To zależy co jest twoim zamiarem. Podarowanie tego siostrze czy
    podarowanie tego córce siostry.
    Jeśli siostrze, to podatku nie ma. Jeśli córce siostry to podatek jest
    bo pomiedzy nią a tobą zwolnienia nie ma. I nie zależy to od tego jaką
    składankę darowizn zrobisz i to, że pomiędzy poszczególnymi "etapami"
    podatku nie ma.
    Kwestia tylko czy US połapie poszczególne składanki w jedną całość i
    wyciągnie wniosek co było pierwotnym celem składanki darowizn.

    > Darowuję działkę siostrze- siostra zaczyna tam budowę, z powiedzmy za 2, 3
    > lata obdarowuje córkę.
    > Czy wtedy US też będzie się czepiał?

    Jak znajdzie okazję to będzie się czepiał.
    Kwestia tylko, żeby samemu nie wtopić mówiąc w jakimkolwiek zdanie, że
    celem darowania działki sisotrze było to, że ona kiedyś da to swojej córce.

    > Jeśli tak to jest to paranoja, bo równie dobrze po 10 czy 20 latach też może
    > się czepiać?

    j.w.
    może. Kwestia nie wygadanie się, że 20 lat temu umówiliście się z
    siostrą, że twoją intencją jest, że ona to kiedyś da córce.

    Jak będzie trzymać mordy na kłódkę, to jeśli nawet US taką tezę postawi
    to przy odwłoaniu się raczej jej nie utrzyma. Przy darowiznach jedna po
    drugiej, bedzie im znacznie łatwiej, szczególnie wtedy jeśli ktokolwiek
    z was wygada się, że taka była intencja.

    > Ps. Im dłużej czytam grupy prawne to dochodzę do wniosku, że prawo nie jest
    > dla zwykłych ludzi- tylko dla prawników żeby mieli źródło zarobkowania.
    > Według mnie prawo powinno być proste jak budowa cepa- zrozumiałe dla
    > większości obywateli bez potrzeby uciekania się do dzielenia włosa na czworo

    Prawo mogłoby być proste,albo prostsze, gdyby "naród" tak nie kombinował.
    Przykład: depozyt nieprawidłowy. Kiedyś podatku od tego nie było.
    Ale jak się okazało, że co zdolniejsi zamiast płacić podatek od pożyczek
    stwierdzali, że oni tylko znajomemu przekazali pieniądze na przechowanie
    na dwa lata, to podatek wprowadzili.

    Oczywiscie, ze wiele rzeczy możnaby uprościć ale chęć musi być po obu
    stronach.