  • Data: 2009-03-05 16:51:32
    Temat: Re: Podatek VAT na Allegro
    Od: Tomek <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 05-03-2009 o 17:41:40 cef <c...@i...pl> napisał(a):

    > A inne skladniki ceny też tak wyodrębniasz?
    > Przecież na cenę dla klienta nie składa się tylko
    > koszt zakupu i transportu. W tym malym narzucie masz
    > sporo z kosztów ogolnych, paliwko, opakowanie itp.
    > I co wyszczególniasz na fakturze towar, transport, papier,
    > taśma, kropla potu - 1/4 opakowaniogodziny itp?

    Cena towaru to np. 10zł brutto - i zawiera się w tym ów pot,
    taśma i papier. I te 10zł jest dla każdego klienta, może
    sobie klient odebrać towar osobiście i zapłaci równo 10zł.

    Natomiast koszty wysyłki klient "wybiera" osobno
    (tzn. wybiera sposób wysyłki który kosztuje tyle i tyle),
    także dla mnie to jest coś co powinno się w jakiejśc formie
    znaleźć na fakturze, jako usługa dodatkowa.

    A że na towar mam VAT 7%, to postanowiłem sklonować sposób
    Merlina - wliczyć przesyłkę do ceny netto, jednocześnie
    wspominając o tym na fakturze, żeby ktoś się kiedyś nie przyczepił
    że nie fakturuję samej usługi nadawania paczek.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek