  • Data: 2009-03-05 18:40:41
    Temat: Re: Podatek VAT na Allegro
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 5 Mar 2009, Wojciech Bancer wrote:

    > Tuszę, że prawem podatkowym.

    Ale w *tym* przypadku IMVHO przedobrzyłeś.
    Usługę kupił *klient* od *poczty* i powodu do dowalenia VATu nie ma.
    Jak ktoś widzi to poproszę przepis.

    Jednak musi to wyglądać właśnie tak jak napisał: *klient* musi
    wykupić *w poczcie* usługę (znaczki) i jest OK.
    Nie może skorzystać z pośrednika. Natomiast firmę która nada
    towar na poczcie IMVHO może wynająć (i zapłacić za pakowanie
    i nadanie w cenie towaru - ale nie za przesłanie).

    O ile przesyłkę można opłacić znaczkami oczywiście (list można,
    czyli do 2 kg się da).
    To że wysłanie tych znaczków wyjdzie go drożej niż VAT to
    inna sprawa - VAT ominie :>, IMO legalnie :D

    Sprzedający oczywiście go przeklnie - bo jedyną w miarę dobrą
    metodą na ew. udowadnianie że wielbłądem nie jest i opłatę
    usiścił *klient* będzie przechowywanie przez 7 lat (plus
    ew. czas "zawieszenia przez kontrolę") tego listu od
    klienta... "o, tu mam wiarygodny dowód że klient mi posłał
    korespondencję, tu mam maila z opisem że posyła mi znaczki".
    Oczywiście będzie afera jak ktoś się przyczepi, że np.
    papiery wartościowe (te znaczki znaczy) zostały posłanie
    nieprawidłową przesyłką :P, jeśli klient nie pomyśli
    i pośle zwykłym poleconym za 2,10 ;>

    pzdr, Gotfryd