  • From: "Jacek Rakowski żwww.goldap.info.plś" <w...@g...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Podatek VAT do zwrotu a VAT-7
    Date: Thu, 1 Jun 2006 12:29:56 +0200

    > ??
    > Ustawa nakazuje podatnikom VAT podawać NIP również w ofertach - i nie
    > jest to czczy obowiązek, bo z tym NIPem idziesz do właściwego US (też
    > "oni" ci podadzą właściwy ;)) i tam pytasz. Nie pamietam czy takie
    > zapytanie coś kosztuje (5 zł opłaty skarbowej?).
    > Inna wersja to zażądanie kopii wpisu do EDG/KRS plus kopii decyzji
    > o nadaniu NIP - z dopiskiem "aktualność danych poświadczam" datą
    > i autografem osoby odpowiedzialnej w danej firmie (właściciela
    > bądź zarządu), wcale nie taka rzadka metoda jak stwierdziłem.

    W moim US można sprawdzić telefonicznie, czy dany podatnik jest podatnikiem
    VAT - oczywiście mając NIP. Kiedyś sprwadzałem to odnośnie właściciela
    budynku, od którego lokal wynajmuje. Wystawia mi f-ry VAT, a nie prowadzi
    działalności. Wtedy mnie to zdziwiło. Ale od wtedy też wiem, że tak można
    (swoją drogą temat wystawiania faktur VAT przez OF nie prowadzące
    dziaalności był ostatnio poruszany).