  • Data: 2006-06-01 10:54:58
    Temat: Re: Podatek VAT do zwrotu a VAT-7
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hello Gotfryd,

    Thursday, June 1, 2006, 12:09:47 PM, you wrote:

    [...]

    > ??
    > Ustawa nakazuje podatnikom VAT podawać NIP również w ofertach - i nie
    > jest to czczy obowiązek, bo z tym NIPem idziesz do właściwego US (też
    > "oni" ci podadzą właściwy ;)) i tam pytasz. Nie pamietam czy takie
    > zapytanie coś kosztuje (5 zł opłaty skarbowej?).
    > Inna wersja to zażądanie kopii wpisu do EDG/KRS plus kopii decyzji
    > o nadaniu NIP - z dopiskiem "aktualność danych poświadczam" datą
    > i autografem osoby odpowiedzialnej w danej firmie (właściciela
    > bądź zarządu), wcale nie taka rzadka metoda jak stwierdziłem.

    Zaraz, zaraz - było niedawno dość głosno o tym, że ten absurd miał już
    zniknąć. Za wystawienie faktury VAT, naliczenie podatku i jego
    (nie)odprowadzenie miał odpowiadać wyłącznie wystawiający taką
    fakturę.

    Czyżby nic z tego nie wyszło i nadal kwitnie idiotyzm o
    odpowiedzialności przyjmujacego fakturę? Nadal w takim przypadku goli
    się obie strony?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl