  • Data: 2003-11-13 07:34:10
    Temat: Re: Podatek...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 13 Nov 2003, Kroolo wrote:

    >+ umowe mam jedna - podpisana jakos w pazdzierniku zeszlego roku, a co miesiac
    >+ poprostu jezdzilem po wyplate. Jesli dobrze zrozumialem to o to chodzi...

    O to chodzi.
    Przyznam że z jednej strony wypowiedziałem się zbyt stanowczo :],
    ale z drugiem - mam co najmniej wątpliwości do tego co proponuje
    Piotr.
    Powodem jest zapis w ustawie o treści jak niżej:
    ++++++
    3) od przychodów określonych w art. 13 pkt 2 i 5-8, jeżeli kwota
    należności określona w umowie zawartej z osobą nie będącą pracownikiem
    płatnika nie przekracza 143 zł - w wysokości 20 proc. przychodu,
    ------

    No i pytania:
    - czy umowa jest zawarta na: "kwotę 1200 zł płatną w miesięcznych
    ratach po 100 zł" albo: "na kwoty 100 zł za każdy miesiąc
    realizacji"
    - czy powyższe może mieć wpływ na sposób interpretacji zapisu
    ustawy. Literalnie mi wygląda że może...

    Przyznam że nie wiem czy i jaka jest praktyka US/IS/NSA.
    A jakby oba egzemplarze umowy zginęły to będziesz musiał
    ustalać z "szefem" jak to tam było zapisane, bo widzę
    że nie pamiętasz ;) !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)