  • Data: 2003-11-14 09:33:03
    Temat: Re: Podatek...
    Od: "Piotr A. Dybczyński" <d...@a...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W liście nadanym Thu, 13 Nov 2003 08:34:10 +0100 Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> pisze:

    > Przyznam że z jednej strony wypowiedziałem się zbyt stanowczo :],
    > ale z drugiem - mam co najmniej wątpliwości do tego co proponuje
    > Piotr.
    > Powodem jest zapis w ustawie o treści jak niżej:
    > ++++++
    > 3) od przychodów określonych w art. 13 pkt 2 i 5-8, jeżeli kwota
    > należności określona w umowie zawartej z osobą nie będącą pracownikiem
    > płatnika nie przekracza 143 zł - w wysokości 20 proc. przychodu,
    > ------

    I na tym polega cała zabawa: w takich umowach najczęściej nie ma "ustalonej
    należności" tylko jest ustalona stawka (typu 5 groszy za ulotkę) a to moim (i
    US w którym pytałem) wyklucza taką umowę spod działania zacytowanego przez
    Ciebie (dzięki) przepisu. I wynika to z naszej ulubionej
    literalnej interpretacji.

    Pozdrawiam,
    PAD
    --