eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPOMOCY NIP ! - problem z otrzymaniem numeru - student prosi o informacje! › Re: POMOCY NIP ! - problem z otrzymaniem numeru - student prosi o informacje!
    From: "witek" <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: POMOCY NIP ! - problem z otrzymaniem numeru - student prosi o
    informacje!
    Date: Sat, 31 Mar 2007 09:34:55 -0500

    "DarkStar" <p...@g...com> wrote in message
    news:1175348863.874448.262310@e65g2000hsc.googlegrou
    ps.com...
    >Ja swój NIP uzyskałem 230km od miejsca zameldowania, gdyż tam podjąłem
    >pracę. Więcej - sam złożyłem wniosek, nie za pośrednictwem pracodawcy.
    >Powiedziałem, że zaczynam pierwszą pracę na umowę zlecenie (wtedy taką
    >miałem) i pani przyjęła druczek bez mrugnięcia okiem (to nie tylko
    >inne miasto było, ale nawet inne województwo) - gwoli ścisłości -
    >mówię o Wrocławiu, urząd Stare Miasto.

    A wystarczyłoby, żebyś poszedł do innego US i nic byś nie załatwił.
    Czasami US olewają art. 8 bo i tak wiedzą, że ten druk NIP-3 wróci do nich
    za kilka dni w kopercie od pracodawcy.
    Ale formalnie nie powinni ci go przyjąć.

    >Najlepsze jest to, że później nie chcieli przyjąć mojego PITa w
    >miejscu zameldowania, bo NIP miałem wrocławski, a rozliczałem się u
    >siebie.

    Bo pit składa się nie tam gdzie się jest zameldowanym, tylko tam gdzie jest
    złożony ostani NIP-3
    Mieli dwa wyjścia, odesłac cię do "twojego" urzędu lub poprosić cię o
    złożenie NIP-3 ze wskazaniem na ich US.

    :D Teraz wiem, że PITa należy składać tam gdzie się mieszka, a
    niekoniecznie tam, gdzie się jest zameldowanym (nawiasem mówiąc,
    powinni o tym w szkole mówić, lekcje wychowawcze by się przydały na
    coś),

    to fakt, podstawowa wiedza na temat prawa jest poniżej jakiejkolwiek normy.

    > ale wtedy nie wiedziałem i nikt nawet z US nie raczył o tym
    >poinformować, mimo że wiedzieli z czym mam problem. Ktoś kompetentny
    >od razu by powiedział "chłopie, idź złóż tego PITa we Wrocławiu, tam
    >ci go przyjmą, bo tam mieszkasz i pracujesz, to nic, że jesteś tu
    >zameldowany", ale usłyszałem tylko "my go nie przyjmiemy, to nie nasz
    >NIP".

    Ciągle jeszcze "pokutuje urzędnik nasz pan" ale zauważyłem, że młode
    dziewczyny mają już inne podejście.

    >Podsumowując - US powinien wystawić Ci NIP nawet bez uzasadnienia,
    >wystarczy, że powiesz, iż zaczynasz pracę i potrzebujesz NIPa.

    Nie powinny.
    Powinny uzasadnić na jakiej podstawie odmawiają wydania NIP.